Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konica Hexar RF - vilka objektiv passar?

Produkter
(logga in för att koppla)

david_hakansson

Aktiv medlem
Vilka objektiv passar till Konica Hexar RF? Har en del objektiv för Konica T3 & T4, alltså vanliga "systemkameraobjektiv". Men har kameran speciella objektiv? Den ser ju mer ut som en kompaktkamera i storleken.

Har Hexar och Hexanon-obektiv som jag undrar om de passar.

Kul med en tråd om RF.

En fantastisk kamera minst sagt.

RF är i storlek med Leica M6. Kompakt?=Ja, enligt mig men inte dagens deffinition av begreppet i fackhandlen.

Kameror som kallas "kompakter" idag är så små för mina stora fingrar att dem blir nästan helt ohanterliga. RF är för mig perfekt i storlek.

En stor nackdel jämfört med Konica Hexar AF är att den (RF,en) inte har "silent mode";((((

Leicabojektiv bör testas på RF,en innan köp eftersom inte alla kombinationer fungerar lika bra,, Enligt min vetskap så skall man vara extra försiktig med Leica Telelinser, Tendenser till felfocus spec i närområdet.

Mvh Niclas.

ANNONS
Götaplatsens Foto