Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Konverter och 5 Mark2
- Trådstartare plenty1
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
funkar inte med bländare 8, 5,6 är gränsen tror jag. jag har testat f/5,6 zoomar med Kenko 1,4x Pro 300 och det funkar inte, blir ju f/8 då med konverterns ljusbortfall med ett bländarsteg.
Tonyeagle
Aktiv medlem
1d
De enda kamerorna som klarar AF vid bl. 8 är 1D-husen (och 1Ds). För att kunna använda en 1,4 konverter måste objektivet ha bl.4 tillsammans med 5DmkII. Med 2x konverter måste du ha ett 2,8-objektiv.
Vid användandet av ett teleobjektiv + konverter, kommer autofokusen sluta fungera över bländare 8 på en 5Mark2?
De enda kamerorna som klarar AF vid bl. 8 är 1D-husen (och 1Ds). För att kunna använda en 1,4 konverter måste objektivet ha bl.4 tillsammans med 5DmkII. Med 2x konverter måste du ha ett 2,8-objektiv.
Flash Gordon
Aktiv medlem
Frågan har varit uppe många gånger förr på forumet. Vissa konverterar rapporterar inte bländaren rätt så kamerans AF försöker ändå med AF. Har för mig det är Kenko.
Ett annat sätt är att tejpa ett par av stiften så den inte rapporterar objektivets ljusstyrka korrekt.
Båda sätten ger ett fungerande men nervöst och trögt AF. Vissa säger att det fungerar OK.
Ett annat sätt är att tejpa ett par av stiften så den inte rapporterar objektivets ljusstyrka korrekt.
Båda sätten ger ett fungerande men nervöst och trögt AF. Vissa säger att det fungerar OK.