Annons

Kortläsare

Produkter
(logga in för att koppla)

911RS

Aktiv medlem
Någon som vet hur jag kan testa om min kortläsare har USB 2.0 high speed. Det finns ingen text på kortläsaren om det, den heter IntelliFlash från Viking components det enda jag vet ar att det var kravet när jag köpte den (mer än 1 år sedan). Men efter att ha laddat över flera fulla 1GB kort där det tar ca. 13 minuter innan den är klar så börjar jag fundera. Att jag har börjat betvivla USB 2 beror på att jag har läst att andra har helt andra nedladdningstider, innan visste jag inte vad jag kunde förvänta mig men nu känns det som det borde gå dubbelt så fort.

Efter lite omvägar hittade jag det jag sökte. Tyvärr hade inte denna high speed bara 1,5 MB/sekunden som max.

Vilken kortläsare kan ni rekomendera om man vill ha snabb överföring.

911RS skrev:
Efter lite omvägar hittade jag det jag sökte. Tyvärr hade inte denna high speed bara 1,5 MB/sekunden som max.

Vilken kortläsare kan ni rekomendera om man vill ha snabb överföring.

http://www.scandinavianphoto.se/?590972

dvs deras egen kortläsare för 9olika korttyper, jag har använt 8-9 olika av denna typ hemmma i studion och på skolan där jag jobbar en del. Den funkar bra är snabb och kostar 150:-

Det enda problemet är att man kan mula stiften om man sätter in ett cf kort snett men det beror mer på cf kontakten än på just denna kortläsare, det är dessutom lätt att fixa.

Jag har använt många kortläsare i olika prisklass, upp till 800:- och tycker denna är mest prisvärd, har själv köpt ett antal så jag ska slippa flytta på dem och kan ha med en extra på resor...

/b

Bertil Lindgren skrev:
http://www.scandinavianphoto.se/?590972

dvs deras egen kortläsare för 9olika korttyper, jag har använt 8-9 olika av denna typ hemmma i studion och på skolan där jag jobbar en del. Den funkar bra är snabb och kostar 150:-

Det enda problemet är att man kan mula stiften om man sätter in ett cf kort snett men det beror mer på cf kontakten än på just denna kortläsare, det är dessutom lätt att fixa.

Jag har använt många kortläsare i olika prisklass, upp till 800:- och tycker denna är mest prisvärd, har själv köpt ett antal så jag ska slippa flytta på dem och kan ha med en extra på resor...

/b
Jag kan också intyga att den är bra, med usb2 så är den minst 4 gånger så snabbare än direkt från kameran (350D)

ANNONS
Götaplatsens Foto