Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Krångel-Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengf

Aktiv medlem
använder outlook express, när jag skall öppna mina mail som berör diskussioner på fotosidan, så vill dom bara inte öppna, verkar som det inte hittar. jag har fotosidan-ikonen på mina favoriter, så jag får klicka där, då har jag inga problem att komma in och deltaga och att skriva, som om någon svarar på detta brev, kan jag alltså inte öppna i outlook express, utan får gå via ikonen. Det har krånglat för mig nu sedan julen. övrig mail som inte berör diskussionsgrupper på fotosidan öppnar jag utan problem, det enda som jag kan se är jag tog hem ett så kallat cleaner-program som skall städa, har det städat bort något viktigt tro. har använt sådana program förr utan problem dock. Vänl./Bengt.

Ni har jag inte använt express på hur många år som helst...
Men det låter som att du har råkat sätta fotosidan som icke trovärdig avsändare.

Prova att högerklicka på mailet i listan med mail (inte fönstret du läser i) och se om du hittar något om spam eller att spärra/tillåta avsändare.

Alternativt kanske du har ett viruskydd med spamfunktion som lagt fotosidan i spamlistan.
Det har hänt mig ibland.

Ni har jag inte använt express på hur många år som helst...
Men det låter som att du har råkat sätta fotosidan som icke trovärdig avsändare.

Prova att högerklicka på mailet i listan med mail (inte fönstret du läser i) och se om du hittar något om spam eller att spärra/tillåta avsändare.

Alternativt kanske du har ett viruskydd med spamfunktion som lagt fotosidan i spamlistan.
Det har hänt mig ibland.

Tack för din hjälp. Men har inga spärrar, använder AGV, letar efter spam. märkligt detta vad som hänt.

Gå in i outlooks egenskaper och se om du kan hitta spärrade avsändare eller liknande.
Hur ser det ut när du för musen över linken?
Får du upp urlen någonstans i outlook? Den brukar ibland visas nere till vänster tex.

Outlook

Hej, har du provat med att avinstallera cleanerprogrammet alt göra en systemåterställning till en tidpunkt före dess installation?
Om inte detta hjälper kanske du kan ominstallera Outlooken.
Själv använder jag inte outlook express pga dess problem... Utan att göra reklam kan jag nämna att det finns en hel del gratis mailprogram att ladda hem, om du vill ha ett installerat på datorn. Själv använder jag mig av incredimail, vilket fungerat ypperligt i flera år.
Hoppas du snart blir bekymmersfri!
Trevliga hälsningar
Sture

Ja, jag skulle nog ta en funderare på någon webmail. Jag körde Outlook till 2004 då jag började använda Gmail. Glöm popservrar och bekymmer vid datorbyten, alla mail finns kvar för evigt (om du vill). Finns ju andra populära som hotmail osv, dom är säkert också bra men jag kan dom inte. Har man en inarbetat mailadress på någon viss pop-server går det utmärkt att låta gmail hämta dom så länge man vill.

Tack för hjälpsamhet. Jag gick tillbaka till Micro soft outlook, det större programmet, som jag hade under många år förut, kryssade i alla möjliga skicka/hämta, och nu fungerar det fint. tack. / Bengt.

Jag hade samma problem med just outlook express. Problemet dök upp i samband med en uppdatering för en tid sedan. Ett halvår?

Det är inte Fotosidan som krånglar utan faktiskt Internet explorer. Problemet var och är att det var fler internet explorer sessioner öppna fast det inte alltid syntes. De snurrade som dolda. Öppna aktiviteshanteraren och du kan ibland se fler ie sessioner är igång trots att du kanske bara har ett enda fönster på skärmen. De ligger alltså igång i bakgrunden utan att de syns eller att du kan öppna/använda dessa sessioner.

Klickar du på en länk i Outlook Express och inget händer så skall du gå in i aktivitetshanteraren (ctrl + del + alt) och stänga ner alla IE så poppar en ny session med IE igång direkt och du hamnar där länken pekade.....

Detta problem finns även när du inte kör outlook express men Outlook klarar av att hantera problemet. Dock löser Outlook inte själva felet med fler sessioner av IE igång samtidigt trots att de kanske inte skall vara igång. Observera att de inte syns under fliken program. De syns bara under fliken processer

Update. Kollade just hur det ser ut i min Vista dator här på jobbet och jag har 4 sessioner med IExplorer igång trots att jag bara har ett enda fönster igång. Det ligger alltså tre till i bakgrunden och snurrar av någon anledning.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto