Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kyla med 20D
- Trådstartare Digi
- Start datum
Glenn Bark
Aktiv medlem
Har använt min i -20-25 grader och själva kameran funkade fint, men batteriet tog slut efter ca 1-2 timmar. Man bör nog ha ett externt batteripack om det ska funka att fota en hel dag i sådana temperaturer. Har funderat på hur det skulle funka att ha 1-2 extra batterier som man kan växla mellan och däremellan förvara dem i den varma och sköna innerfickan. Skulle det kunna bli något kondensproblem inne i kameran...(?). Påverkas ett batteri negativt av att kylas ner-värmas upp-kylas ner-värmas upp...ett antal gånger på en dag?
//Glenn
//Glenn
Glenn Bark
Aktiv medlem
Har använt min i -20-25 grader och själva kameran funkade fint, men batteriet tog slut efter ca 1-2 timmar. Man bör nog ha ett externt batteripack om det ska funka att fota en hel dag i sådana temperaturer. Har funderat på hur det skulle funka att ha 1-2 extra batterier som man kan växla mellan och däremellan förvara dem i den varma och sköna innerfickan. Skulle det kunna bli något kondensproblem inne i kameran...(?).
//Glenn
//Glenn
.Z.
Aktiv medlem
Glenn Bark skrev:
Har funderat på hur det skulle funka att ha 1-2 extra batterier som man kan växla mellan och däremellan förvara dem i den varma och sköna innerfickan. Skulle det kunna bli något kondensproblem inne i kameran...(?).
//Glenn
Att det skulle ge något kondensproblem har jag svårt för att tänka mig & det är en bra lösning som jag praktiserat med analog EOS-kamera.
//Larsa
froderberg
Aktiv medlem
Det finns en slång tråd om 20D moch kyla - säk efter den.
Arne S
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Det finns en slång tråd om 20D moch kyla - säk efter den.
Vad drack du igår???
froderberg
Aktiv medlem
Arne S skrev:
Vad drack du igår???![]()
Att jag aldrig lär mig...
... att jag ska vakna innan jag skriver.
skogsbaronen
Aktiv medlem
En liten tanke bara. Jag förmodar att de flesta är bekanta med sådana här värmepåsar. Om inte, menar jag dessa små påsar som skakas och läggs i skon, varefter de ger värme (ca 37grader) i ca 5h. De flesta har dessutom klisteryta, vilken skall fästas i strumpan.
Skulle man inte kunna sätta på en sådan under batteriet, och på så vis värma det lite?
Skulle man inte kunna sätta på en sådan under batteriet, och på så vis värma det lite?
PMD
Aktiv medlem
Till EOS 5 fanns en lös batterilåda som man kunde ha innanför jackan, t.ex. Den kopplades med sladd till kameran.tritub skrev:
Hur funkar de me batterigrepp?
Idén var inte dum. Finns de inga kameror med isolerad batterilåda? Bygg in en spalt med luft i locket så är saken biff...
PD
skogsbaronen
Aktiv medlem
Borde ju inte vara så svårt att tillverka själv. Ett tomt batterigrepp med kablar till polerna. Visserligen är greppen dyra, men man kanske kan greja något eget. Det gäller att inte glömma bort sladden bara