Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ladda in foton

Produkter
(logga in för att koppla)

jarskaveln

Medlem
Hej! jag är en glad amatör med 2 kameror.har Windows 10 64 bit.Nu går det inte att ladda ner foton från någon av kamerorna det har fungerat tidigare.Har varit i kontakt med sony support och gjort uppdateringar till den ena kameran.Fär ett fellmedd att browser stängs ner.Har försökt både i Firefox o google crome.Någon som har tips?

1. Har du provat att ta ut minneskortet och sätta det i en kortläsare?
  2. Har du kollat sladden mellan kamera och dator?
  3. Har du kollat att byta till annat kort eller kanske byta plats på korten?
  4. Är korten formaterade i kameran?

Jag har ingen kortläsare.Försökte sätt adet ena kortet i den andra kameran men då ville kameran fiormatera det.Jag har provat med olika sladda r o olika usb uttag.Kameran syns i utforskaren men när jag tex försöker öppna Windows foto och importera foron kommer det upp en symbol m rött kryss över kameran.Så står det kolla så att inte enheten är låst.Det gäller samma för bägge kamerorna

Kolla vilket USB-läge husen står i, och ett hett tips är att använda "klipp och klistra" via utforskaren.

ANNONS
Götaplatsens Foto