Annons

Lagringsmedia - digitalt - semester

Produkter
(logga in för att koppla)

kentesson

Ny medlem
Har kollat runt efter en "smart" kortläsare för att kunna tömma minnekort (SD) och sedan fortsätta fotografera. Den ska kunna lagra bilder utan att man behöver släpa med sig PC. Har hittat EN modell men den kostar 3000:-
Någon som kan tipsa några "billigare" modeller?

Optimala lösningen skulle nog Nikons Coolwalker kunna vara som släpps under våren, den lär dock kosta mera, har läst om 550 Euro. Det känns ju viktigt att en sådan portabel disk är robust, och Nikons lösning verkar väldigt bra. Läs mer under www.dpreview.com. Leta efter Coolwalker under forums. Kan Du tyska, titta under www.nikon.de (Zubehör Digitalkamera). Jag skulle nog vänta på coolwalker och köpa separata minneskort under tiden,
hälsningar, Werner

Senast ändrad:
Det står en del om coolwalker här:
http://www.fotosidan.se/doc.htm?ID=2721&viewID=

Men den är ju specialgjord för nikonkameror med hantering av NEF-bilder..bättre att köpa en som hanterar alla format (särskilt om man inte har Nikonkamera).
Verkar onödigt dyr oxå tycker jag.

Batteritid på bara 1½ timma låter inte som någon höjdare heller.

Jag använder själv Canons 10D - och är en ganska inbiten Canon-fan - men satsar nog på en Coolwalker eftersom jag hoppas på bättre support med en sådan märkesprodukt jämfört med andra lösningar ( har klämt på en del, men tycker att de flesta andra produkterna verkar "plastiga". Synd att Canon inte har något liknande, det kommer säkert, men inför semesterresan till sommaren duker nog inget upp, och då blir det Coolwalkern.
mvh
Werner

Den här tycker jag är väldigt bra och har bra byggkvalitet..den har den stora fördelen att den kan hantera alla format inkl. Canons RAW format.

Föredrar bärbar brännare. Billigt. Du måste ha skivor med dig, men å andra sidan kan du omedelbart göra extrakopior och posta hem t.ex.

Litar inte på en hårddisk. Och tänk om du sumpar den. Alla bildern puts-väck....

Bra att ha när man besöker vänner att kunna ge dom en skiva på en gång med bilder på deras barn m.m.

ANNONS