Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Batterigreppet

m.bucht skrev:
Nu börjar batterigreppen till D200án att levereras.

Fick mitt grepp idag :)

Det känns helt kanon på kameran!

Jag var och hämtade mitt med idag med, men tyckte nog att det var lite plastigt. Men det är bättre än inget alls.
 
Mitt grepp dök med upp idag, känns lite b att det inte håller samma höga kvalitet som kameran, det kostar ju trots allt en hel del, känns lite plastigt.
 
BlackCola skrev:
Mitt grepp dök med upp idag, känns lite b att det inte håller samma höga kvalitet som kameran, det kostar ju trots allt en hel del, känns lite plastigt.

Jag läste någonstans att det inte ens finns en gummibeläggning i botten mot stativinfästningen, stämmer det?
 
swepri skrev:
Jag läste någonstans att det inte ens finns en gummibeläggning i botten mot stativinfästningen, stämmer det?

Det stämmer utmärkt, det är bara plast i botten, vart föregående talande sett gummi det vet jag inte, men i botten på vertikal greppet är det bara plast.
 
swepri skrev:
Jag läste någonstans att det inte ens finns en gummibeläggning i botten mot stativinfästningen, stämmer det?


runt stativfästet på undersidan av kameran e det ju däremot en väl tilltagen gummiplatta, det var nog det som JW syftade på, jag fattade inte heller först att det var vertikalgreppet du menade,

tanken med ett vertikalgrepp e väl kanske inte direkt att man ska ha det monterat på stativ i första hand, skulle tro att det därför som det inte finns gummi under,

när det gäller WT-3 wireless transmitter så får det gärna finnas gummiplatta under, men det visar sig väl när den kommer om Nikon tänkt...
 
Goran skrev:

tanken med ett vertikalgrepp e väl kanske inte direkt att man ska ha det monterat på stativ i första hand, skulle tro att det därför som det inte finns gummi under,

Jag använder nog vertikalgreppet på min nuvarande kamera lika mycket för ökad batterikapacitet som för vertikalbilder. Det känns ju lite opraktiskt att plocka av vertikalgreppet om man ska använda stativ. Och när jag använder stativ vill jag gärna ha lite gummi mellan stativplattan och kameran så att inte allting rör sig.

Det känns som om Nikon har snålat lite för mycket här.
 
swepri skrev:
Jag använder nog vertikalgreppet på min nuvarande kamera lika mycket för ökad batterikapacitet som för vertikalbilder. Det känns ju lite opraktiskt att plocka av vertikalgreppet om man ska använda stativ. Och när jag använder stativ vill jag gärna ha lite gummi mellan stativplattan och kameran så att inte allting rör sig.

Det känns som om Nikon har snålat lite för mycket här.

Batterigrep och stativ blir ganska "darrframkallande" vilket nog är anledningen till att man rekomenderas att ta av batterigreppet när man ska använda stativ.

Gängan finns nog där för nödlösningar.
 
swepri skrev:
Jag använder nog vertikalgreppet på min nuvarande kamera lika mycket för ökad batterikapacitet som för vertikalbilder. Det känns ju lite opraktiskt att plocka av vertikalgreppet om man ska använda stativ. Och när jag använder stativ vill jag gärna ha lite gummi mellan stativplattan och kameran så att inte allting rör sig.

Det känns som om Nikon har snålat lite för mycket här.

ja usch vad dom e snåla, Nikon, kanske därför som dom inte gått i KK ännu som vissa konkurrenter,
;)

finns en tråd om vertikalgreppet nu som nog e lämpligare plats för ämnet:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=54741&perpage=15&pagenumber=2
 
BlackCola skrev:
Det stämmer utmärkt, det är bara plast i botten, vart föregående talande sett gummi det vet jag inte, men i botten på vertikal greppet är det bara plast.

Fel av mig. Jag läste lite för snabbt. Jag trodde att vi pratade om botten på kamerahuset.

Sorry.

Vh,
Johan
 
Jag fick min kamera i början av veckan, och då inte från någon av de stora aktörerna, utan från WEBHALLEN.

Trevlig liten grej det där, D200:an. Synd bara att jag inte kan börja använda den förrens om 4 veckor då de tar och klipper bort gipset på min högerarm/hand...

Känns lite "kapitalförstöring" då man sitter på en kamera för 16 loppor och inte kan använda den...

Nåja, jag har en iallafall...
 
haha du har ju iallafall ett fysiskt skäl :p Jag har bestämt mig för att inte börja använda den förrens efter 1a april då jag gjort högskoleprovet :p Tror du man får abstinens eller :)
 
Wreckdiver skrev:
Jag fick min kamera i början av veckan, och då inte från någon av de stora aktörerna, utan från WEBHALLEN.

Trevlig liten grej det där, D200:an. Synd bara att jag inte kan börja använda den förrens om 4 veckor då de tar och klipper bort gipset på min högerarm/hand...

Känns lite "kapitalförstöring" då man sitter på en kamera för 16 loppor och inte kan använda den...

Nåja, jag har en iallafall...

Därifrån fick jag min också. Webhallen ägs dock av Pixmania, vilken är Europas största leverantör av fotoutrustning. De har otroligt bra kontakter med leverantörer. Lägger du in det i ekvationen så är det inte konstigt att de kan leverera.

Vh,
Johan
 
Dajo skrev:
Batterigrep och stativ blir ganska "darrframkallande" vilket nog är anledningen till att man rekomenderas att ta av batterigreppet när man ska använda stativ.

Gängan finns nog där för nödlösningar.
Enda riktigt vettiga lösningen om man inte vill plocka av batterigreppet är att skaffa ett L-fäste eller liknande till kameran. Det är ju lite stadigare än en vanlig platta som enbart sitter på batterigreppet.
 
D200-leverans

SP meddelade i morse att dom som beställde D200 den 15 november 2005 ligger på plats 100 i kön. De kan emellertid inte ge någon info om leveranstiden...
 
Re: D200-leverans

EKBLAD skrev:
SP meddelade i morse att dom som beställde D200 den 15 november 2005 ligger på plats 100 i kön. De kan emellertid inte ge någon info om leveranstiden...
Jag fick besked av min expertbutik idag att leverans troligen inte skulle ske innan maj. Jag beställde min D200 innan 15 november.
 
Re: Re: D200-leverans

paul innergård skrev:
Jag fick besked av min expertbutik idag att leverans troligen inte skulle ske innan maj. Jag beställde min D200 innan 15 november.

Jag beställde den 1/11 och min Expertbutik i trollhättan har bara "obekräftat".

Dvs den kan komma nu i veckan eller till midsommar...
 
ANNONS