Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
lightroom import
- Trådstartare herja
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej Mats
Det går inte ha det på mer än en dator, men torde komma en funktion få över datorn.
Har du mer än en dator får du kopiera 1000 tals filer
Jag har skrivit en liten enkel manual hur jag kör. Du hittar länken längst ner till vänster i vänstra kolumnen på www.roine.nu
Det är inte bara heller med stabiliteten just nu på just importdelen, har du mer än ett par tusen bilder får du göra flera försök efter det du startat om datorn då programmet läcker systemresurser.
Jag har importerat 4 rootkataloger med totalt 70 000 bilder, fick in ca 40 000, sen har jag nu kommit upp i 70 000 efter drygt en veckas försök.
Att köra över nätet ger oacceptabla svarsider.
Men det är kraftfullt och enkelt jobba i det sen man väl fått in bilderna.
Roine
Det går inte ha det på mer än en dator, men torde komma en funktion få över datorn.
Har du mer än en dator får du kopiera 1000 tals filer
Jag har skrivit en liten enkel manual hur jag kör. Du hittar länken längst ner till vänster i vänstra kolumnen på www.roine.nu
Det är inte bara heller med stabiliteten just nu på just importdelen, har du mer än ett par tusen bilder får du göra flera försök efter det du startat om datorn då programmet läcker systemresurser.
Jag har importerat 4 rootkataloger med totalt 70 000 bilder, fick in ca 40 000, sen har jag nu kommit upp i 70 000 efter drygt en veckas försök.
Att köra över nätet ger oacceptabla svarsider.
Men det är kraftfullt och enkelt jobba i det sen man väl fått in bilderna.
Roine
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej
nu är jag inte med
det går bra ha det på två enligt licensen
men problemet är datat, de har tagit bort funktionen från betan som gör att man kan föra över bara ändringarna.
Det skapas en otrolig mängd filer som bör vara lika i båda datorerna
nu är jag inte med
det går bra ha det på två enligt licensen
men problemet är datat, de har tagit bort funktionen från betan som gör att man kan föra över bara ändringarna.
Det skapas en otrolig mängd filer som bör vara lika i båda datorerna
skarsfjall
Aktiv medlem
Bara ett exempel:
Jag har importerat 12321 bilder. Katalogen med databasen innehåller nu 12390 filer fördelade på 11317 kataloger och kräver totalt 1.28 GB. Jag har gett upp hoppet om att kunna flytta databasen mellan datorer. Som jämförelse finns samma bilder i iView MediaPro, där utgörs databasen av en enda fil på 280 MB.
/Sigge
Jag har importerat 12321 bilder. Katalogen med databasen innehåller nu 12390 filer fördelade på 11317 kataloger och kräver totalt 1.28 GB. Jag har gett upp hoppet om att kunna flytta databasen mellan datorer. Som jämförelse finns samma bilder i iView MediaPro, där utgörs databasen av en enda fil på 280 MB.
/Sigge
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej
jag har fått in 70 000 bilder,
69 996 filer är där nu med bara ca 15% renderade previews och total katalogstorlek på 34,4gb
jag har fått in 70 000 bilder,
69 996 filer är där nu med bara ca 15% renderade previews och total katalogstorlek på 34,4gb