Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Lightroom och Dropbox

Produkter
(logga in för att koppla)

antic

Aktiv medlem
Jag använder Dropbox när jag vill dela bilder men exporterar i princip manuellt från Lightroom till kataloger i Dropbox eller flyttar filer på hårddisken.

Det måste finnas ett bättre sätt tänker jag. En publiceringstjänst kanske. Hur gör du?

Det ger mig ingen bild av hur min share ser ut från LR.

När jag funderar mer på det här så vill jag egentligen inte nödvändigtvis använda Dropbox.

Jag skulle kanske vilja kunna publicera samma share på fotosidan, Google drive och Flickr. Går det?

Det kanske var lite luddigt uttryckt. Jag menar de bilder jag har delat ut, de ligger i en katalogstruktur och har fått nya namn på Dropbox. Jag skulle vilja se den strukturen i LR och kunna ändra på bilder och ladda upp nya versioner.

Tror inte ens det går går med något plugin till LR.
Jag laddar helt enkelt upp dom i en mapp i dropbox som redan är delad som fotoalbum. Filnamnen är identiska till LR och ska jag uppdatera bilden så skrivs den över.

ANNONS
Götaplatsens Foto