Annons

Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

AdamNorberg

Aktiv medlem
Har ett problem med mitt lightroom. Varje gång jag startar det så blir det att programmet inte svarar.
Jag måste använda aktivitetshandlaren för att avsluta programmet. Öppnar jag det igen blir det samma sak.

Nån som vet vad man kan göra för att fixa detta, eller har jag helt enkelt en för dålig dator för lightrooms krav?

Vill väldigt gärna använda det programmet då jag gillar det bäst.

Så, hjälp uppskattas!

/ adam

Syns det någon diskaktivitet eller är det helt stilla? Hur länge har du väntat som längst?
Vi kan omöjligen svara på om du har för dålig dator om du inte skriver vad du har.

Jag har väntat länge på att det ska komma igång som jag vet att det kan göra ibland.

Vad jag har för dator kan jag inte själv svara på. Kan man kolla det när man sitter framför datorn, eller måste jag leta upp alla papper till den?

/ adam

Ominstallation och städa i registret om du kör Windows?!
Vilken version kör du? Dator, processor minne mm.
Har det fungerat för dig tidigare?

Den skall ju definivt klara av detta program.
Kör du Photoshop CS3 på datorn? Fungerar det skall absolut Lightroom fungera. Låter som en konflikt i datorn, har du prövat ominstallation, fullständig borttag via kontrollpanelen starta om datorn och en ny installation.

Innan du går vidare med storsläggan, prova att från Lightroom köra:

Edit-Catalog Settings-Relalunch and Optmize.

Anders

Innan du går vidare med storsläggan, prova att från Lightroom köra:

Edit-Catalog Settings-Relalunch and Optmize.

Anders

Hur hade du tänkt att jag skulle komma dit då? :p

Det blir ju bara "programmet svarar inte" när jag öppnar det.
Provade senast för några minuter sedan. Men jag ska testa att avinstallera allt, och sedan installera det igen.

/ adam

Hur hade du tänkt att jag skulle komma dit då? :p

Det blir ju bara "programmet svarar inte" när jag öppnar det.
Provade senast för några minuter sedan. Men jag ska testa att avinstallera allt, och sedan installera det igen.

/ adam

Sorry, jag missade att du ALLTID fick denna frysning.

Ominstallation är nog enda vägen. Se till att ta backup på dina databaser. Har du många egna presets för utskrifter, develops etc så se till att ta backup på dem också.

Mvh
Anders

Kan du inte pröva att bygga om databasen och/eller att öpnna med en ny tom katalog för att se om det är problem med din katalog. Jag vet inte hur man gör det på windows men på mac håller man nere alt-tangenten medan man startar så får man upp en dialogruta.

Bilagor

• lr.jpg
    lr.jpg
    11 KB · Visningar: 221
ANNONS
Götaplatsens Foto