mariamaruska
Medlem
alla min bilder i lightroom har försvunnit, vad har jag gjort för fel? hur kan jag få tillbaks dom? det har hänt mig en gång tidigare men de kom tillbaks, men man kan inte se dem bara mapparna o tomma bilder???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
alla min bilder i lightroom har försvunnit, vad har jag gjort för fel? hur kan jag få tillbaks dom? det har hänt mig en gång tidigare men de kom tillbaks, men man kan inte se dem bara mapparna o tomma bilder???
Ser du disken i Lightroom? Finns det frågetecken efter mapparna?
Om du har frågetecken så hittar inte LR bilderna. Då är det bara att markera en bild och hitta den i rätt mapp så brukar den fatta och hitta resten.
Det skulle också kunna vara din LR katalog som kraschat. Ge oss mer kött på benen så kan vi nog hjälpa dig.
Har de faktiska bilderna försvunnit? Eller är det "bara" Lightroom som inte lyckas visa dem?
Lightroom är en databas. Lightroom innehåller inga bilder utan databasen pekar bara på dina riktiga bilder.
det är bara i lightroom de försvunnit
det är bara i lightroom de försvunnit
HAr du döpt om eller flyttat mapparna med bilder "utanför" LR för då hittar inte programmet dom.
N
Var anser LR att bilderna ska finnas då? Och var finns de i verkligheten? Alltså, vilken/vilka mappar på disken i de två fallen?
under mina dokument
mina bilder
lightroom
backups
downloads backups
imported, o där står alla de datum som jag importerat.
har bara en disk, ingen extern
Var ligger dina bilder fysiskt lagrade på hårddisken? I mina bilder?
Om du totalt tappat kopplingen till dina bilder och inga foldrar visas med frågetecken så måste du importera bilderna igen till LR.
Det innebär du förlorar viss data. Har du sparat metadata till bilderna så har du keywords och framkallingsinställlningar kvar.
Virtuella bilder, collections och history försvinner däremot.
jag ser foldrar o keywords men inte bilderna till de som försvann gången innan.(första gången det hände)
eftersom de försvann gjorde jag om allt o de foldrarna med bilder kan jag inte se. finns bara i backupen.
o nu kommer bara de gamla upp, som jag gjorde första gången???
under mina dokument
mina bilder
lightroom
backups
downloads backups
imported, o där står alla de datum som jag importerat.
har bara en disk, ingen extern
Det verkar som att du jobbar mot en backup-kopia av Lightrooms databas.. eller?