Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite nya objektiv ifrån PMA

Produkter
(logga in för att koppla)
Version 2 av kitlinsen har fått en plastring flyttad. Enda skillnaden mot version 1.

60mm EF-S macrot är byggt i stil med 85/1.8 och känns gediget och är rätt tungt. Tror det kommer bli en favvo framöver.

60mm var det som kom nu. Förrutom mk2 versionen av kit-linsen. Utöver det, ingeting som visade på pressmötet iaf.

Synd... jag som hoppades på ett EF-S 17-70 f2.8 eller nått i den stilen. Då blir det väl till att köpa ett Sigma 18-50 2.8 då. Någon som vill köpa ett EF-S 17-85?

Kan EF-S 60mm vara ett bra alround objektiv?
Har idag ett EF 35-80 och EF 75-300.
Tänkte nu köpa en 350D och ett makro-objektiv. Är EF-S 60mm att rekomendera eller ska jag ta ett annat?

/Magnus

CastorTroy skrev:
Kan EF-S 60mm vara ett bra alround objektiv?
Har idag ett EF 35-80 och EF 75-300.
Tänkte nu köpa en 350D och ett makro-objektiv. Är EF-S 60mm att rekomendera eller ska jag ta ett annat?

60:an är antagligen bra till macro och porträtt och överhuvudtaget när man vill ha superskarpt.

Jag skulle nog fundera på att byta ut 35-80:an mot ett Sigma 18-50/2,8 som både ger vidvinkel och hög ljusstyrka samt bra skärpa. Där kan vi verkligen snacka om allroundobjektiv.

Är det någon skillnad mellan macro-objektiven du postade länkar till, Thomas. Jag har letat och letat men hittar ingenting, de ser helt identiska ut! ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto