Annons

Lite nya objektiv ifrån PMA

Produkter
(logga in för att koppla)
Version 2 av kitlinsen har fått en plastring flyttad. Enda skillnaden mot version 1.

60mm EF-S macrot är byggt i stil med 85/1.8 och känns gediget och är rätt tungt. Tror det kommer bli en favvo framöver.

60mm var det som kom nu. Förrutom mk2 versionen av kit-linsen. Utöver det, ingeting som visade på pressmötet iaf.

Synd... jag som hoppades på ett EF-S 17-70 f2.8 eller nått i den stilen. Då blir det väl till att köpa ett Sigma 18-50 2.8 då. Någon som vill köpa ett EF-S 17-85?

Kan EF-S 60mm vara ett bra alround objektiv?
Har idag ett EF 35-80 och EF 75-300.
Tänkte nu köpa en 350D och ett makro-objektiv. Är EF-S 60mm att rekomendera eller ska jag ta ett annat?

/Magnus

CastorTroy skrev:
Kan EF-S 60mm vara ett bra alround objektiv?
Har idag ett EF 35-80 och EF 75-300.
Tänkte nu köpa en 350D och ett makro-objektiv. Är EF-S 60mm att rekomendera eller ska jag ta ett annat?

60:an är antagligen bra till macro och porträtt och överhuvudtaget när man vill ha superskarpt.

Jag skulle nog fundera på att byta ut 35-80:an mot ett Sigma 18-50/2,8 som både ger vidvinkel och hög ljusstyrka samt bra skärpa. Där kan vi verkligen snacka om allroundobjektiv.

Är det någon skillnad mellan macro-objektiven du postade länkar till, Thomas. Jag har letat och letat men hittar ingenting, de ser helt identiska ut! ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto