Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Litet, lätt stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

Joakim A

Aktiv medlem
Söker ett litet, lätt stativ, gärna under kilot som klarar 3 kg cirka. Har inga monsterobjektiv ännu, så värre behövs inte.

Förslag? Gärna med butiker eller om ni ser beg.annonser!

// Jocke

Jag äger ett styck SLIK Pro 613CF (kolfiber) med en Velbon QHD-51Q magnesiumkula med snabbfäste.
Vikt 820 gram (med en halvan av den delbara mittstången borttagen). Längd hopfällt med kula 48 cm. (skulle gärna få vara 10 cm kortare).

För ett halvår sedan stälde jag precis samma fråga som du, det visade sig vara svårt att uppfylla men detta tycker jag funkar bra för en systemare på ca en kg (D200 + 17-55 mm) men givetvis använder jag detta stativ bara när jag måste, annars har jag ett större.
Enligt specen klarar det säkert tre kilo men i praktiken tror jag inte det är en bra idé (har inte provat) men refarenheten säger spec/3 blir stabilt. (typ...)

Köpt på kameradoktorn (r.i.p.) och scandinavian phot (kulan)

Niklas Biedermann (niklas_b) skrev: Jag äger ett styck SLIK Pro 613CF (kolfiber) med en Velbon QHD-51Q magnesiumkula med snabbfäste.
Vikt 820 gram (med en halvan av den delbara mittstången borttagen). Längd hopfällt med kula 48 cm. (skulle gärna få vara 10 cm kortare).

Skulle behöva en delbar mittstolpe till mitt Slik 330 pro. Har kollat på nätet men utan resultat, får väl ta fram sågen:)

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto