Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
ljuskänslig Dia
- Trådstartare typhoon
- Start datum
martinl
Aktiv medlem
Provia 400F är väl nästan den enda diafilmen över ISO100 som är värd något. Kornet är hyffsat fint, personligen tycker jag det påminner ganska mycket om E100VS (även om E100VS verkar skarpare). Jag har provat att pressa 400F ett steg och var ganska nöjd. Ska du fota scenframträdanden med dia bör du vara noga med att undvika utfrätta områden. Jag råkade ut för ett par ganska fula utfrätta områden under strålkastare etc.
Prova filmen under liknande omständigheter innan du åker!
/Martin
Prova filmen under liknande omständigheter innan du åker!
/Martin
froderberg
Aktiv medlem
Ektachrome 200 är också finkornig och helt OK. Går bra att pressa. en Provia 400 är nog ännu bättre.
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Jag har fått bra resultat med Agfa RSX 200 körd på 400. Har inte kört Provia 400 så jag kan inte jämföra dem.
Med vänlig hälsning
Roland
Med vänlig hälsning
Roland
Kanadabalsam
Aktiv medlem
RMS
Fuji RMS 100 går bra att pressa till 400. Vet inte om den finns kvar bara. Ektachrome 200 är också fin att pressa ända till ISO640 som jag provat.
Fuji RMS 100 går bra att pressa till 400. Vet inte om den finns kvar bara. Ektachrome 200 är också fin att pressa ända till ISO640 som jag provat.