Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Luppen i Bridge

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktmästaren

Aktiv medlem
Ibland, nästan alltid faktiskt, när jag använder luppen i förhandsgranskningsfönstret i Bridge så tar det flera sekunder innan "luppbilden blir skarp" efter att jag klickat i förhandsgranskningsfönstret. Det står loading… 100 % under 5-6 sekunder varje gång. Något irriterande!
Vad kan det bror på? Är det någon inställning som jag missat?
Fast egentligen "bryr" jag mig inte eftersom jag ändå inte kan använda "Preferences" utan att Bridge kraschar. Ett gammalt fel som alltså har återkommit!
Jag börjar faktiskt bli trött på Bridge! :-(
Och ja, jag har skickat iväg, kanske inte hundratals, så i alla fall MASSOR av felrapporter men har ännu inte fått/sett/hört någon respons på vad felet kan bero på!

Ibland, nästan alltid faktiskt, när jag använder luppen i förhandsgranskningsfönstret i Bridge så tar det flera sekunder innan "luppbilden blir skarp" efter att jag klickat i förhandsgranskningsfönstret. Det står loading… 100 % under 5-6 sekunder varje gång. Något irriterande!
Vad kan det bror på? Är det någon inställning som jag missat?
Fast egentligen "bryr" jag mig inte eftersom jag ändå inte kan använda "Preferences" utan att Bridge kraschar. Ett gammalt fel som alltså har återkommit!
Jag börjar faktiskt bli trött på Bridge! :-(
Och ja, jag har skickat iväg, kanske inte hundratals, så i alla fall MASSOR av felrapporter men har ännu inte fått/sett/hört någon respons på vad felet kan bero på!

Visst är det hemskt att det tar flera sekunder...
Tänk så är, hur lång tid tar det för datorn att öppna hela bilden i en bildredigerare? För det är precis det som händer i bakgrunden antar jag. Datorn läser in bilden i 100% och visar ett utsnitt av den i ett litet fönster. Med en stor fil tar det sin tid, datorn kanske inte är den allra senaste heller?
Koka en kopp kaffe och ha den stå vid datorn så kan du ta en klunk när du klickat. Det är inte bra att stressa upp sig för att man förlorat 5 sekunder av sitt liv, stressen förkortar troligen livet mer än så

Visst är det hemskt att det tar flera sekunder...
Tänk så är, hur lång tid tar det för datorn att öppna hela bilden i en bildredigerare? För det är precis det som händer i bakgrunden antar jag. Datorn läser in bilden i 100% och visar ett utsnitt av den i ett litet fönster. Med en stor fil tar det sin tid, datorn kanske inte är den allra senaste heller?
Koka en kopp kaffe och ha den stå vid datorn så kan du ta en klunk när du klickat. Det är inte bra att stressa upp sig för att man förlorat 5 sekunder av sitt liv, stressen förkortar troligen livet mer än så
Jag jobbar för närvarande som fastighetsskötare och innan dess jobbade jag drygt 34 år som kommunaltjänsteman så jag stressar INTE upp mig! :)
Däremot så fanns inte denna fördröjning i CS2 och datorn är densamma sedan dess: AMD Athlon 64, 2,4 GHz, 4 GB RAM. :)

Ibland, nästan alltid faktiskt, när jag använder luppen i förhandsgranskningsfönstret i Bridge så tar det flera sekunder innan "luppbilden blir skarp" efter att jag klickat i förhandsgranskningsfönstret. Något irriterande!
Haha! Bästa tråden idag! ;´D

Men jag håller med, så fruktansvärt onödigt att den laddar in hela bilden och inte bara utsnittet den ska visa.. *suck*

ANNONS
Götaplatsens Foto