Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lycka är en D200
- Trådstartare foppe
- Start datum
JohanOlovsson
Aktiv medlem
Vandraren skrev:
Min tomte är lite försenad men kommer idag eller i morgon med:
D200
MB-D200
SB-800
AF-S 18-70 DX
Sigma EX 70-200/2.8
Sigma EX 2x TC
Väntar med spänning...
/H
Du får blogga lite om sigmat sedan
Triggerhappy
Aktiv medlem
Vandraren skrev:
Håller som bäst på att öppna paketen medan batterierna laddar. *wiiiii*
Cyberphoto var dessutom hyggliga nog att skicka med en...Snickers...?
/H
Lyckan är fullständig antar jag
TobbeMannen
Aktiv medlem
Vandraren skrev:
Håller som bäst på att öppna paketen medan batterierna laddar. *wiiiii*
Cyberphoto var dessutom hyggliga nog att skicka med en...Snickers...?
/H
Cyberphoto skickar väl alltid med en chokladbit...? Jag har åtminstone fått det alla gånger, så även mina kompisar.
Vandraren
Aktiv medlem
TobbeMannen skrev:
Cyberphoto skickar väl alltid med en chokladbit...? Jag har åtminstone fått det alla gånger, så även mina kompisar.
Sedärja...första gången jag handlar av dom.
Har f.ö. alldeles för mycket skoj...vet inte var jag ska börja riktigt.
/H
keckax
Aktiv medlem
Vandraren skrev:
Sedärja...första gången jag handlar av dom.
Har f.ö. alldeles för mycket skoj...vet inte var jag ska börja riktigt.Man vill ju leka med ALLT på en gång...
/H
Du kanske gjorde som jag. Hmm... Lite fjolligt, men jag vaknade dagen efter med kameran i famnen!
/K
Vandraren
Aktiv medlem
keckax skrev:
Du kanske gjorde som jag. Hmm... Lite fjolligt, men jag vaknade dagen efter med kameran i famnen!
/K
Nja, jag nöjde mig med manualen...
Vandraren
Aktiv medlem
O ja.... 
Det tar en stund att traggla sig igenom (och begripa) manualerna, men det är det värt.
Har visserligen bara kunnat lekt inomhus ännu, men med en SB-800 och Commanderläge så kan det oxå vara kul...
Blir mycket tramsbilder på kisse och mina gamla mjukisnallar...
Inser oxå att det kommer att bli en del styrketräning...med EX 70-200/2.8+2xTC och batterigreppet blir det en rejäl pjäs att baxa runt...*uff*
Men vem klagar?
/H
Det tar en stund att traggla sig igenom (och begripa) manualerna, men det är det värt.
Har visserligen bara kunnat lekt inomhus ännu, men med en SB-800 och Commanderläge så kan det oxå vara kul...
Blir mycket tramsbilder på kisse och mina gamla mjukisnallar...
Inser oxå att det kommer att bli en del styrketräning...med EX 70-200/2.8+2xTC och batterigreppet blir det en rejäl pjäs att baxa runt...*uff*
Men vem klagar?
/H
JohanLange
Ny medlem
D200 här med!
Just uppgraderat - eller snarare kompletterat - för andrahandvärdet gör det ju inte så intressant att sälja...
Så nu fingrar jag på en sprillans D200, 70s blir standby.
Blev tipsade en CD från USA med mycket tips och råd. GMBooks har jag för mig att de heter...
Du som fick dålig fokusering - vad hade hänt? Låter som den gått i backen eller fått transportskada på annat sätt?
Johan
Just uppgraderat - eller snarare kompletterat - för andrahandvärdet gör det ju inte så intressant att sälja...
Så nu fingrar jag på en sprillans D200, 70s blir standby.
Blev tipsade en CD från USA med mycket tips och råd. GMBooks har jag för mig att de heter...
Du som fick dålig fokusering - vad hade hänt? Låter som den gått i backen eller fått transportskada på annat sätt?
Johan
JohanOlovsson
Aktiv medlem
Mannen anpassar sig efter sin plånbok. Brukar jag säga från och med nu
.
ajm991
Aktiv medlem
Ni som hyllar D200 - är det bästa valet för en kamera runt 15000:-? Sitter och försöker skrapa ihop lite pengar till en ny kamera, ska definitivt ha en innan sommaren i alla fall.
Något paket som rekommenderas?
Jag behöver ha både ett vanligt objektiv, och ett teleobjektiv...
Eller kanske rent av någon annan kamera? Jag har ju läst lite om D200 och tycker den verkar vettig till mig. Jag behöver kunna ta seriebilder och "snabba" bilder.
Är det bara en kortplats för minne i D200?
Eller kanske rent av någon annan kamera? Jag har ju läst lite om D200 och tycker den verkar vettig till mig. Jag behöver kunna ta seriebilder och "snabba" bilder.
barret
Aktiv medlem
Ännu en hyllning....
Sålde hela min Nikonutrstning i våras och köpte kajaker för pengarna. Planen var att gå över till Canon när det skulle bli dags att börja fota på allvar igen.
Nu var det dags att välja. Ingen Canon kom i närheten av D200, så nu sitter jag med den och är helnöjd.
Sålde hela min Nikonutrstning i våras och köpte kajaker för pengarna. Planen var att gå över till Canon när det skulle bli dags att börja fota på allvar igen.
Nu var det dags att välja. Ingen Canon kom i närheten av D200, så nu sitter jag med den och är helnöjd.
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Re: Re: Re: Olycka är...
Vi som följer med i media vet ju att han handlar på Siba; t.o.m. efter Jul........
Låter som ett riskprojekt att lita på den gubben.
Jaja; restskatt......inte alla tjänar så mycket.....
Gott Nytt År!
/Erik
Har du märkt det Lennart; att Nikonians tror på Tomten.Photocon skrev:
att tomten låtsades vara snäll. Han gav dig Volvon först och visade Rolls-Roycen sedan.
...bara ett litet retsamt julskämt från en canonist som även tycker att D200 är en bra kamera. God Jul!
önskar en som fick restskatt
Vi som följer med i media vet ju att han handlar på Siba; t.o.m. efter Jul........
Låter som ett riskprojekt att lita på den gubben.
Jaja; restskatt......inte alla tjänar så mycket.....
Gott Nytt År!
/Erik
JohanLange
Ny medlem
däremot...
...såg jag att Canons D400 vann över D80. Jag funderade på D80 men de extra pengarna verkar det vara värt. Vilket lyft (från D70n). Blir till mig bara av slutarljudet... eller hur de här nya mackapärerna ser ut inuti.
...såg jag att Canons D400 vann över D80. Jag funderade på D80 men de extra pengarna verkar det vara värt. Vilket lyft (från D70n). Blir till mig bara av slutarljudet... eller hur de här nya mackapärerna ser ut inuti.
JohanOlovsson
Aktiv medlem
Var läste du det?
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Ingen seriös testare......
....sätter vel 400D och D80 upp mot varandra. Dom hör ju hemma i olika divisioner.......
Däremot så jag att Practical Photography (jan-07)rankade 400D över D50.......
Men jag tycker potatis är bättre enn morötter...i.a.f. kokta
....sätter vel 400D och D80 upp mot varandra. Dom hör ju hemma i olika divisioner.......
Däremot så jag att Practical Photography (jan-07)rankade 400D över D50.......
Men jag tycker potatis är bättre enn morötter...i.a.f. kokta
Tyckaren
Aktiv medlem
JohanSandin skrev:
Var läste du det?
________________________________________________-
Inte i tidningen Foto i alla fall, för där blev ju det klar poängseger för D80.
Hade det varit boxningsmatch, så skulle referatet varit:
- Boxarna var jämnstarka till en början, men man såg ganska snart att tekniskt och konditionsmässigt sätt var den ena boxaren klart kunnigare, och det slutade med en rejält blåslagen 400D.
Hälsningar
Adam
Splanky
Aktiv medlem
ajm991 skrev:
Ni som hyllar D200 - är det bästa valet för en kamera runt 15000:-? Sitter och försöker skrapa ihop lite pengar till en ny kamera, ska definitivt ha en innan sommaren i alla fall.
Ja - det är en kortplats. Men det finns ju kort med gott om plats numera. Men skall du utnyttja seriebilder fullt ut så krävs också ett snabbt kort. Och då tar jag allting i RAW samt en kopia i JPG, vilket är perfekt när man snabbt skall förhandsgranska en mängd.
Jag är som sagt mer än helnöjd med min D200. Man känner kvalitet rätt igenom. Dessutom är alla snabbknappar helt suveräna. Kameran ligger bra i handen och tål som sagt också¨att vara ute i lite taskigt väder.
En del har klagat på batteriåtgång, men jag ser inget större problem i det. Jag har alltid ett extra med, samt väntar på ett batterigrepp som är beställt..
Och kör du i studio så koppla in dig med en strömkabel direkt i kameran så är det problemet ur världen.