Annons

Lycka är en D200

Produkter
(logga in för att koppla)
OscarM skrev:
min tomte var lite månadsvill och troligtvis från usa när jag fick mitt 80-200/2.8 den 25:e nov...
Min tomte kommer också från USA och hade dålig koll på kalendern. Men han levererade en 12-24 4,0 af-s och en SC 29 TTL-kabel. Sen hade han en liten Nisse från Järfälla som lämpade av en begagnad (i toppskick) 10,5 2,8 också. Den här Julen blev väldigt bra för min del. Pga mitt dåliga samvete funderar jag på köpa en dammsugare till sambon (i Titan).

min tomte kom inte från usa dock, han var en tant ifrån göteborg istället...
jag köpte det på tradera och träffade tanten och hennes gubbe innan jag smet in på en konsert (med dream evil, rolig konsert att fota på, ljuset var riktigt bra!)

OscarM skrev:
min tomte kom inte från usa dock, han var en tant ifrån göteborg istället...
jag köpte det på tradera och träffade tanten och hennes gubbe innan jag smet in på en konsert (med dream evil, rolig konsert att fota på, ljuset var riktigt bra!)
Men hon hade väl åtminstone skägg.

det var kväll och mörkt, och tanten hade sin gubbe med sig. men det är klart, gubben kanske inte hade en tant...

Snällast var nog min tomte:

D200
SB-800
Sekonica 358
Softbox 100x100
Elinchrome 300 RX kit
Stativkit med paraplyer
Skyport radiosynkar
Cubelite 200x200x210
Batterihållare till D200
Nokia N93
Nokia N73
Philips 37" LCD
DVD
samt en massa smålull lull :)

Ähh... det mesta var till min firma, men ändå :)

Splanky skrev:
Snällast var nog min tomte:

D200
SB-800
Sekonica 358
Softbox 100x100
Elinchrome 300 RX kit
Stativkit med paraplyer
Skyport radiosynkar
Cubelite 200x200x210
Batterihållare till D200
Nokia N93
Nokia N73
Philips 37" LCD
DVD
samt en massa smålull lull :)

Ähh... det mesta var till min firma, men ändå :)
D200 och SB 800 fattar jag, men resten vetjag inte hur man använder. eftersom jag redan har en D200 och SB 800 så hade din tomte hade inte fått någon gröt av mig.

Re: Re: Olycka är...

JohanSandin skrev:
Vad menar du?

att tomten låtsades vara snäll. Han gav dig Volvon först och visade Rolls-Roycen sedan.

...bara ett litet retsamt julskämt från en canonist som även tycker att D200 är en bra kamera. God Jul!

önskar en som fick restskatt

Re: Re: Re: Olycka är...

Photocon skrev:
att tomten låtsades vara snäll. Han gav dig Volvon först och visade Rolls-Roycen sedan.

...bara ett litet retsamt julskämt från en canonist som även tycker att D200 är en bra kamera. God Jul!

önskar en som fick restskatt
Vänta bara om 10 år kommer Nikon med dräparen D20XX med 47 milj pixlar och tredubbel FF, 18 bild/sekund. inbyggd VR, antiskak och antirynkle, plus ett dynamiskt omfång som inte räcker till på sensorn

ANNONS
Götaplatsens Foto