Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mörkare gränssnitt

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet någon om det går att få till ett mörkare gränssnitt i Photoshop (cs3)? Tycker det borde vara ställbart som i många andra program. Som det är nu så stör det mig när jag arbetar med mörka bilder (eller zoomar in i en mörk del av en bild). Nästa version kanske...

/Jörgen

Om du menar bildens bakgrund går det att göra den svart. Högerklicka på bakgrunden och välj svart eller anpassad.

Ja eller så kan du hålla ner shift och använda bucket-tool och klicka med vilken färg du vill ha utanför bilden i området som är grått by default.

En bit på vägen...

Tack alla. "F" var ju ganska användbart. Hur länge har den funnits utan att jag vetat? Men paletter och menyer lyser fortfarande som strålkastare. Visst dom går att "tabba" bort... Nåja, gissar att jag fått svar på min fråga: Det går inte (ännu).

/Jörgen

ANNONS
Götaplatsens Foto