Annons

Macbook med dubbla dvi-ut?

Produkter
(logga in för att koppla)

J0£L

Aktiv medlem
Jag kör idag en stationär pc där jag har dubbla dvi-utgångar på grafikkortet och två skärmar anslutna.

Lite sugen är jag på att skaffa mig en liten macbook (kanske pro) på 13". Jag har sett att macbookarna har någon adapter för att få ut dubbla dvi-utgångar men enligt personalen på macoteket funkade den lösningen ganska dåligt utan han rekommenderade ett externt grafikkort via usb istället.

Är det någon som kör en dubbelskärmslösning med dubbla dvi-ut från en macbook idag och har lite erfarenheter att dela med sig av?

Och hur funkar det att köra tex photoshop eller lightroom på en 13" skärm när man är "on the run" så att säga? Blir det vääääldigt lite arbetsutrymme på skärmen eller funkar det?

Macbooken har samma upplösning på sin 13" skärm som jag hade på min 15,4" PC. Får alltså plats lika mycke på skärmen.
Lightroom funkar bra i mitt tycke, även photoshop men där är man ju alltid ute efter "mer"...

Själv valde jag 15" när jag köpte macbook pro för att "slippa" koppla in extern skärm när jag Photoshopar.Har du en extern skärm idag kan du ju alltid koppla in den om du tycker 13" blir för lite när du ska mixtra med dina bilder. Då får du ju två skärmar. en inbyggd och en exten.
/Matte

Litar ni till 100% på skärmarna på era macbook pro till photoshop och liknande?

Jag har en ny 13" Unibody som jag ska som enda dator på en 4 månaders resa/expedition, tror ni det är något idé att göra någon noggrannare redigering på den eller är det bättre att vänta tills jag kommer hem till en riktig skärm?

ANNONS
Götaplatsens Foto