Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mediamarkt Norrköping förstår begreppet service

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Jag hade förra våren ett långdraget ärende med en Nikonoptik köpt på MM Norrköping. Något som retade upp mig ganska rejält då ärendet enligt önskemål från Nikon också inbegrep mitt felfria kamerahus. I den vevan fick sig också MM Norrköping en släng av beska kommentarer från mig. Med lite distan inser jag idag att de inte kunde göra så mycket åt ett problem som egentligen ägdes av Nikon Sverige.

Idag behövde jag lämna in min D800 köpt på Inet och jag frågade MM vad de tog i frakt för garantiärende som egentligen inteberör de. Killen i kundtjänst sa att det tog de inge fraktkostnad för. Jag betonade då att kameran inte var köpt hos dem. Han uppredae då att det inte skulle kosta mig något. Blev både glad och positivt överraskad. Dessutom hade jag bara kvitto via mail och bifogad pdf-fil från Inet. Han tyckte då att jag bara kunde vidarebefordra mailet till de så han kunde skriva ut mitt köpkvitto för snabbast, smidigast hantering. Allt fixat o klart på ca 20 minuter. Just det, de lånade ut ett frontlock till kameran också då jag inte förberett något inskick. Gick mest dit för att kolla upp villkoren för service av produkter som inte köpts hos MM.

För mig är det här förstklassig service och något för andra att ta efter. Tack MM Norrköping, så här behandlar man kunder man önskar skall komma tillbaka och handla mer.

Nikon då, ja vad säger man. Fel på vänster af-punkter och andra gången jag får skicka in samma hus, för samma fel. Hoppas det blir rätt den här gången.

ANNONS
Götaplatsens Foto