Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Micro drive för/nackdelar?
- Trådstartare Fribbe
- Start datum
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Ska microdriven dubbla i t.ex. en MP3 spelare (som var tanken när jag köpte min, en IBM 1Gb från 2002) där hårddisken ska snurra hela tiden så märks en avsevärd skilnad i batteritid. I kameran funkar den dock bra även om det antagligen är lite skilnad mot solid-state prylar.
Bossebarrskog
Aktiv medlem
En liten fundering. Ska man lägga elle "ägg" i samma korg eller är det bättre att ha flera minneskort och inte råka ut för att minnet går sönder och alla 5 gig inte går att använda?
Jörgen
Jörgen
StefanN
Aktiv medlem
Personligen tycker jag det är bättre med några fler kort än enbart ett stort. Inte bara för att minimera risken att något går fel med korten utan även för möjligheten att fortsätta fotografera med ett nytt kort medan man tankar ur det andra kortet.
Obs, man bör ju dock se till att de kort man har är stora nog så man inte behöver tömma dem stup i ett. Jag kör med två 1GB kort vilket jag tycker fungerar ypperligt.
Obs, man bör ju dock se till att de kort man har är stora nog så man inte behöver tömma dem stup i ett. Jag kör med två 1GB kort vilket jag tycker fungerar ypperligt.
Linmajon
Aktiv medlem
Det är inte helt enkelt att motivera köp av microdrivar nu. Man ska nog ha lite speciella skäl. CF är idag rätt billiga och helt okänsliga mot stötar. Några CF i lagom storlek och man lägger heller inte alla ägg i en korg..
Glöm inte att man kan byta kort närsomhelst i en fotosession, dvs när man tycker det är dags att sprida riskerna lite. På resor byter jag kort varje dag, om de inte blivit fulla.
Glöm inte att man kan byta kort närsomhelst i en fotosession, dvs när man tycker det är dags att sprida riskerna lite. På resor byter jag kort varje dag, om de inte blivit fulla.