Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Microdrive eller vanligt minneskort...?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror du verkligen du behöver mer än 40gb då?
Du ska väl bara ha den för mellanlagring?

Skillnaden i pris mellan 20 och 40gb är ju bara 500:-

Kanske inte behöver mer idag, men i en inte allt för avlägsen framtid tror jag att disken kan kännas lite liten. Speciellt om bildfilerna skulle råka bli större. Men det är nog bara något som jag fått för mig. Ska fundera lite, kanske t o m jag kan tänka om och acceptera en i mina ögon "liten" disk.

/AnnaKarin

Själv önskar jag mest att extrabatterierna ska gå ned i pris..688:- tycker jag är väl saftigt för ett batteri som håller i typ 2 timmar..eller 3gb överföring innan det tar slut.

Så för att återknyta till trådens egentliga ämne så är det alltså i vissa fall bättre med CF istf microdrive eftersom de inte drar så mycket ström.

/AnnaKarin, som ändå är mycket nöjd med sin microdrive ;)

Ps. eller ett batteri som varar längre kanske?

Kan rapportera att en kompis till mig kört ett antal IBM microdrive professionellt i tre år utan ett enda haveri, och han är INTE rädd om grejerna. Själv har jag inte testat ännu, men nästa gång jag investerar i minne blir det nog en 1GB microdrive, eftersom bildfilerna ur D100:an är så satans stora mot D1:an

ANNONS
Götaplatsens Foto