Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Minneskort till 1D Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

Dennis_R

Aktiv medlem
Hej! Jag har precis köpt mig en 1D Mark II och undrar vad jag kommer behöva för minneskort för att palla med dess 8,5 bilder per sekund? Jag uppgraderar mig från en Nikon D70s där jag använde ett 1GB Microdrive. Men jag antar att en microdrive inte pallar 8,5 fps. Eller? Vilket bör jag köpa till? Jag vill inte vara begränsad på något sätt men jag vill heller inte köpa det absolut dyraste proffs kortet om det ändå inte behövs om man säger så. För nu efter kameraköpet så fick jag tömma mina konton i stort sätt.

Hej! Okej det låter bra. Men kör du med en 1D Mk2 då? Eller någon annan 8fps kamera av någo slag?

Kanske skulle varit tydligare, ja jag har 1D Mark II. Trodde det framgick av CF och SD, finns det fler kameror som tar bägge?

Mvh/Peter

P.s Såg just att CF fallit bort, hade väl för bråttom. SanDisk CF Ultra II, 2GB samt SanDisk SD Ultra II, 2GB skulle det ha stått. :) D.s

Senast ändrad:
Ah va dum jag är :) Jo givetvist är det den enda kameran som tar båda minneskorten. Tänkte inte alls på det. Men nu har jag iaf beställt 2st 4GB Sandisk Extreme IV. Så jag borde nog klara mig :)

ANNONS
Götaplatsens Foto