Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskort till D80

Produkter
(logga in för att koppla)

Arne1453

Aktiv medlem
Jag köpte ett minneskort i dag på 8GB Sandisc SDHC. När jag kom hem kom jag på att kolla manualen om det går att använda. Enligt den går bara minneskort upp till 4GB. Beror det på att det inte fanns 8GB då manualen skrevs? Finns det någon uppdaterad förteckning över minneskort som går till D80?
Jag har bytesrätt på kortet och vill inte bryta förpackningen om det inte fungerar.

d80 ska väl klara SDHC kort !.. jag kör sdhc kort min d80, men jag har 4gigs kort välj det du med! FÖRT ATT om du har fotat en hel dag på 8 gig och (ta i trä) kortet går sönder eller tappas bort så är du helt utan bilder, hade du fotat på 2, el 4 gigs kort skulle du haft hälften av bilderna kvar.
många "proffs" använder sig av snabba 2 gigs kort just för denna anledning.

Jobbarkompisen kör med ett 8Gb SDHC SanDisk i sin D80 och det fungerar utan problem. Så då tycker man ju det borde fungera för dig också. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto