Annons

Minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

olindskog

Aktiv medlem
Hej
Tänkte bara kolla innan jag köper ngt "dumt".

Hur snabba CF-kort behöver en Canon 40d för att inte hämmas av just korten hastighetsmässigt?

Ja jag vet att jag kommer att bli vansinnig när jag ska ladda över till datorn om jag köper FÖR långsamma minnen, men vad är egentligen lagom

Jag tänkte köpa antingen ett par stycken 1 eller 2GB, så att jag inte råkar lägga alla äggen i en korg, när ngt går åt "helsefyr"(som det alltid gör med ( särskilt digitala) produkter förr eller senare :)

MVH

Ola G

olindskog skrev:
Hej
Tänkte bara kolla innan jag köper ngt "dumt".

Hur snabba CF-kort behöver en Canon 40d för att inte hämmas av just korten hastighetsmässigt?

Ja jag vet att jag kommer att bli vansinnig när jag ska ladda över till datorn om jag köper FÖR långsamma minnen, men vad är egentligen lagom

Jag tänkte köpa antingen ett par stycken 1 eller 2GB, så att jag inte råkar lägga alla äggen i en korg, när ngt går åt "helsefyr"(som det alltid gör med ( särskilt digitala) produkter förr eller senare :)

MVH

Ola G

Inte snabbare än san disk ultra 2.

Re: Re: Minneskort

Robin Gyllander skrev:
Inte snabbare än san disk ultra 2.
Stämmer nog, men varför snåla när minneskorten är så billiga idag. Ett Sandisk SD 4 GB Extreme III kostar väl ungefär 625 kr på TBH. Idag är minneskorten så väldigt billiga sett till vad de kostade för bara ett år sedan. Med Extreme III, Extreme IV så garanterar du att korten fungerar bättre vid lite mer extrema förhållanden. Transcends kort har samma specar som Sandisks, fast jag vet inte om de är billigare.

Det låter dyrt. På datorbutiken.com kostar SanDisk
Extreme III 4Gb: 494:- + 9kr i frakt
9kr i frakt!!!
Great success

ANNONS
Götaplatsens Foto