Annons

Mobilkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Mekitaton

Aktiv medlem
Vill kolla med era erfarenheter.
Eftersom jag inte gärna vill ha kvar min kompakt kamera (har även systemkamera) tänkte jag satsa på en bättre kamera i mobilen istället, onödigt att ha en kompakt då jag ändå har en fin systemkamera, men dock är det ju fint å kunna ta hyfsade foton om läget dyker upp och systemet är hemma. Den kompakt jag har idag är en Sony Cybershot.

Märken jag har kikar på är HTC som första val men även Sony kan vara intressant.
Vilka modeller lönar det sig att kika på? Vill ha skarpa bilder, men även en någolunda snabb bildtagning och hyfsad filming är inte heller fel.
Har inget att relatera till eftersom jag i dagsläget har en fyra år gammal knapp telefon med värdelös kamera och är plågsamt långsam.

Tips och råd tas tacksamt emot.
 

David F Stop

Aktiv medlem
Galaxy Note II or III

Vill kolla med era erfarenheter.
Eftersom jag inte gärna vill ha kvar min kompakt kamera (har även systemkamera) tänkte jag satsa på en bättre kamera i mobilen istället, onödigt att ha en kompakt då jag ändå har en fin systemkamera, men dock är det ju fint å kunna ta hyfsade foton om läget dyker upp och systemet är hemma. Den kompakt jag har idag är en Sony Cybershot.

Märken jag har kikar på är HTC som första val men även Sony kan vara intressant.
Vilka modeller lönar det sig att kika på? Vill ha skarpa bilder, men även en någolunda snabb bildtagning och hyfsad filming är inte heller fel.
Har inget att relatera till eftersom jag i dagsläget har en fyra år gammal knapp telefon med värdelös kamera och är plågsamt långsam.

Tips och råd tas tacksamt emot.
Jag själv har en Galaxy Note II och så länge man ger den till räckligt med ljus (läs mycket) så få man väldigt fina bilder. Det samma gäller alla mobilkamror. Fördelen med Noten over andra mobiler är att du kan verkligen redigera och retouchera bilderna med S-pennan och en av de närmare 200 fotoappar som finns tillgängliga. Många appar såsom Snapseed och PhotoshopTouch tillåta dig att redigera och spara bilder i 12mp storlek. Jag importerar ofta (via usb) från min Fujifilm x100s, redigera och sedan posta. Appar även finns som gör det möjligt att framkalla raw filer direkt i mobilen.

Andra smartphones som sägs ha bra och snabba kamror är iphone 5 eller 5s, Note III, Sony Experia Z odh den nya LG G2.

Om du vill ser bilder från dessa kolla på Google+ eller sök på #lgg2 #experiaz #iphone5s på Instagram.

Det går också att testa de flesta mobiler på Mediamarkt.
 

Segedahl

Aktiv medlem
Vill kolla med era erfarenheter.
Eftersom jag inte gärna vill ha kvar min kompakt kamera (har även systemkamera) tänkte jag satsa på en bättre kamera i mobilen istället, onödigt att ha en kompakt då jag ändå har en fin systemkamera, men dock är det ju fint å kunna ta hyfsade foton om läget dyker upp och systemet är hemma. Den kompakt jag har idag är en Sony Cybershot.

Märken jag har kikar på är HTC som första val men även Sony kan vara intressant.
Vilka modeller lönar det sig att kika på? Vill ha skarpa bilder, men även en någolunda snabb bildtagning och hyfsad filming är inte heller fel.
Har inget att relatera till eftersom jag i dagsläget har en fyra år gammal knapp telefon med värdelös kamera och är plågsamt långsam.

Tips och råd tas tacksamt emot.
Iphone 5s är helt ok.
Samsung Galaxy S4 är bra (kanske lite väl varma färger)
Annars är ju Nokia Lumia 920 bra eller 1020 som är ännu bättre.
Även prismässigt är Lumian bättre
 

Mekitaton

Aktiv medlem
Samsung är uteslutet, tycker deras telefoner är så klumpiga och jag vill inte ha windows i telefonen vilket då utesluter Nokia som annars sitter bra i handen. Har alltför många vänner som har strul med sina Windows telefoner så jag vill bespara mig den frustationen :)

LG va någe nytt, har de faktist bra kameror? Har hört så mycket negativt om dem.
 
ANNONS