Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Modellvärldens smutsiga baksida...

Produkter
(logga in för att koppla)
Riktigt fjantigt program!
Det som "grävdes" fram var väl ingen nyhet, eller är alla naiva på den redaktionen?
Picassos och Zorns modeller, bara målning, när det begav sig för många, många år sedan?
Ja, f-n trot, ha-ha!
 
FredrikArvidsson skrev:
Kan inte någon ge en kort resumé av detta sensationella Tv-program. Jag kunde tyvärr inte se det eftersom jag inte har nån TV. Men, jag blir lite nyfiken när jag ser det engagemang som programmet verkar väcka.

Tycker att de sammanfattar det hela väldigt bra här
Tilläggas kan väl att de dessutom tog upp fotografer som smutskastar andra fotografer inom "modellbranschen"... typ

// André
 
mange78 skrev:
Är väl helt i linje med Insiders övriga "grävande" journalistik... Rätt kass om jag får säga min mening.

Insider brukar slå in öppna dörrar med garanterad succé. Förmodligen skarvas det och dras ifrån en hel del också (vilket de inte alls är ensamma om). Glädjande är dock att man tycks ha slutat med de obligatoriskt inbjudna knasbollarna, särlingarna och de allmänt skumma gästerna till den sk. efterdebatten. Tittade på programmets websajt där man presenterat Aschberg som "den undersökande TV-journalisten" - trodde tillägget 'undersökande' försvunnit från journalistskrået. Det är ju ungefär som att titulera sig som opererande kirurg, flygande pilot, fotograferande fotograf osv :)

Men som sagt, bra att de slog in just den här öppna dörren då det onekligen är många unga flickor som råkar illa ut.

/Johan
 
Senast ändrad:
FredrikArvidsson skrev:
Men, jag blir lite nyfiken när jag ser det engagemang som programmet verkar väcka.
Jag missade oxå det mesta, men det räckte med att kolla första gissningens gästbok här på fotosidan för att få bekräftat vad man missat tidigare i programmet..
 
Tyckte väl att jag kände igen en fotograf i programmet.Han som smutskastade seriösa fotografer hade väl en bild på sig själv här på FS där han stoppat picken i en dammsugarslang vill jag minnas!?!

/ Klasse
 
Jag surfade nyss till Modellbilder.se, men den sidan är stängd nu p.g.a för hög beslastning. Men, de har lagt ut nåt meddelande om att de tydligen var med i det där programmet.

Programmet verkar ha rört om ordentligt.
 
lottawe skrev:
Finns inte programmet på nätet?

PS. Gästböcker raderas lika snabbtr som vissa skriver..

Jo jag var åxå in i hans gästbok och såg att han raderade hejvilt på inlägg som skrevs, han har åxå hunnit med att förlöjliga en gästbokbesökare i dennes gästbok där han skrev nåt om att gay-filmindustrin vore något för honom?!? Seriös????
Programmet verkar ha rört om i den grytan minsann!

/ Klasse
 
Jag förundras över dessa uttalanden från en av de tjejer (16 år) som drabbats av en fotograf:

- Ja, så bad han mig gå ner i källaren och ta av mig alla kläderna...

- Då blev man ju lite konfunderad, liksom...

- Sen började han massera mig över hela kroppen...

Sedan kommer det som får mig att rycka till.

- Varje gång jag gått till <företagets namn> så är det han...

...Efter stängningsdags är det bara han och jag där...


Varje gång!?

Jag är en cyniker av stora mått.
Men jag förundras fortfarande över hur man som ung tjej kan uppleva en situation som obehaglig och besvärande utan att avbryta.
Och dessutom återvända för nya fotograferingar.
 
Vet du, det där var bland det enda jag såg och det reagerade jag också på. Men hon betonade väl ockå hur gärna hon ville bli modell? Tragiskt..


Den där modellbilder skriver om är också medlem på fotosidan va? Om än skapligt oaktiv. Eller har jag fel när jag gissar att förnamet där stämmer?
 
Mikael, jag håller med dig, men samtidigt så är man ganska naiv (ofta iaf) i den åldern och har man dessutom ingen aning om hur det "brukar" gå till så kan man ju tro att det är normalt. Dålig självkänsla eller rädsla att bli "svartlistad" för modelljobb vid senare tillfälle om man inte gör som man blir tillsagd finns säkert åxå med i bakhuvudet.

Det är ju alltid lätt att säga att det är konstigt om man vet hur det SKA gå till osv, men som naiv och rädd tonåring utan direkt erfarenhet så är det kanske inte lika lätt att se så klart på saken, tyvärr.
 
mipert skrev:
Jag förundras över dessa uttalanden från en av de tjejer (16 år) som drabbats av en fotograf:

- Ja, så bad han mig gå ner i källaren och ta av mig alla kläderna...

- Då blev man ju lite konfunderad, liksom...

- Sen började han massera mig över hela kroppen...

Sedan kommer det som får mig att rycka till.

- Varje gång jag gått till <företagets namn> så är det han...

...Efter stängningsdags är det bara han och jag där...



Varje gång!?

Jag är en cyniker av stora mått.
Men jag förundras fortfarande över hur man som ung tjej kan uppleva en situation som obehaglig och besvärande utan att avbryta.
Och dessutom återvända för nya fotograferingar.

Visst är det så men jag tror åxå att den karln som hade fått flera antastningsdomar mot sig verkade vara ganska slängd i truten och har säkert åxå lätt för att ta kontrollen över en osäker 16-åring med stora drömmar om att bli modell.

/ Kenneth
 
Det var två trådar i detta TV program. Den ena var att oseriösa fotografer tafsar på unga tjejer och har plåtandet som förevändning för sitt snusk.
Den andra tråden var att en fotograf har hängt ut andra fotografer som oseriösa. Detta betyder ju inte med automatik att han själv är oseriös i sitt sätt att fotografera. Han är i så fall bara oseriös med sanningen om det nu stämmer att de andra fotograferna är seriösa....Jag vill inte dömma någon på dessa grunder TV visade då bevis saknas. Jag vet att det förekommit osämja melan dessa fotografer på grund av att modellerna har blivit kända och sedan blivit plåtade av mera kända fotografer. Sedan haglar det av anklagelser. TV har tagit ställning och valt sida och utsett en av dem till den som är falsk. Vi här vet fortfarande inte ett smack om vad som hänt eller vem som har rätt. Jag vet bara en sak, att denna man som oxå är här på fotosidan inte har några anklagelse eller rykten på sig för att ha tafsat på tjejerna han plåtar.
 
Fläsk-Tarzan skrev:
Det var två trådar i detta TV program. Den ena var att oseriösa fotografer tafsar på unga tjejer och har plåtandet som förevändning för sitt snusk.
Den andra tråden var att en fotograf har hängt ut andra fotografer som oseriösa. Detta betyder ju inte med automatik att han själv är oseriös i sitt sätt att fotografera. Han är i så fall bara oseriös med sanningen om det nu stämmer att de andra fotograferna är seriösa....

Har du läst den här tråden?

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=29084

:D

/Johan
 
ANNONS