Annons

Nätbaserad backup/lagring

Produkter
(logga in för att koppla)
Hakar på med en fråga i ämnet, när jag för en tid sedan bytte mailleverantör till Hotmail så upptäckte jag efter ett tag att de erbjuder en onlinelagring på 25GB gratis (Live sky drive) till kontot, det är ju iaf en del bilder och kan var bra för de viktigaste bilderna iaf.
Men har någon testat detta och hur funkar det med säkerhet och kan man lita på att bilderna inte missbrukas av leverantören??

Vet att det tar tid att tanka över tunga filer men jag kan stå ut med att datorn får stå och tugga över natten med ett gäng i taget, bara jag vet att det funkar och är säkert, och kan jag utöka utrymmet om jag vill mot ersättning då men iaf?

Tacksam för åsikter

Hakar på med en fråga i ämnet, när jag för en tid sedan bytte mailleverantör till Hotmail så upptäckte jag efter ett tag att de erbjuder en onlinelagring på 25GB gratis (Live sky drive) till kontot, det är ju iaf en del bilder och kan var bra för de viktigaste bilderna iaf.
Men har någon testat detta och hur funkar det med säkerhet och kan man lita på att bilderna inte missbrukas av leverantören??

Det här från deras avtal säger väl en del:
20. INGA GARANTIER.

Vi tillhandahåller tjänsten ”i befintligt skick”. Vi lämnar inga garantier vad gäller riktigheten eller punktligheten avseende tjänstens information. Vi och våra dotterbolag, återförsäljare, distributörer och säljare (tillsammans "Microsoft-parterna") lämnar inga garantier. Det kan förekomma att du har tillkommande rättigheter enligt nationell konsumenträtt som inte kan ändras av detta avtal. Vi friskriver oss från alla underförstådda garantier, inklusive de som gäller säljbarhet, lämplighet för ett visst ändamål, fackmannamässighet och frånvaron av intrång.
21. ANSVARSFRISKRIVNING.

Du kan endast få ersättning från Microsoft-parterna för direkta skador upp till ett maximalt belopp som motsvarar tjänstavgiften under en månad. Du har inte rätt till ersättning för några andra skador, till exempel följdskador, uteblivna vinster, speciell, indirekt, oförutsedd och straffrättslig ersättning.

Den här begränsningen gäller allt som hänför sig till

* tjänsten
* innehållet (inklusive kod) på en tredje parts webbplats samt program eller aktivitet från tredje part
* virus eller andra funktioner som förstör eller påverkar åtkomsten eller användningen av tjänsten
* inkompatibilitet mellan tjänsten och andra tjänster och annan programvara och maskinvara
* förseningar eller fel när du startar, utför eller slutför överföringar eller transaktioner i samband med tjänsten på ett korrekt eller punktligt sätt
* yrkanden avseende avtalsbrott, garanti- eller villkorsbrott, strikt ansvar, vårdslöshet eller andra skadegörande handlingar.

Den gäller även om

* ersättningen inte fullständigt ersätter eventuella förluster eller uppfyller det väsentliga ändamålet
* Microsoft kände till eller borde ha känt till möjligheten att dessa skador kunde uppstå.

Å andra sidan är det säkert standardfriskrivningar som alla försöker med.

Det här från deras avtal säger väl en del:

Å andra sidan är det säkert standardfriskrivningar som alla försöker med.

Mmmm jänkarna är bra på att friskriva sig från massa saker det är jag van vid från andra områden men detta hade jag inte läst men huvudfrågan är om det är iaf hyfsat riskfritt att ha bilder där så att de inte används eller säljs?
Jag tänker inte ha några olagliga eller på andra sätt mysko bilder där utan bara vanliga bidler jag vill ha på en extern plats.

Har testat att ftp.a över bilder till min serverplats på webbhotellet och det går ju men tar tid så lite undrande vilket som är bäst?!

Jag använder flickr pro. $20 om året tycker jag obegränsade bildlagringsmöjligheter är värda. Nu har jag iofs alla negativ ordentligt undanstoppade, utifall att något mot all förmodan skulle hända med flickr eller jag behöver bilderna i högre upplösning, men fortfarande enkelt och bekvämt.

ANNONS
Götaplatsens Foto