Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Någon som vill på svenska Rallyt
- Trådstartare mimmi34
- Start datum
mimmi34
Aktiv medlem
mimmi34
Aktiv medlem
Vart tog vägen vägen ?
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/433803.htm
Att fotografera Vilt är nog ingen som kan hindra dig
)
men varför fota Vilt när det finns snabba bilar att fotografera?
Men man behöver inte stå på vägen å kolla, man kan hålla sig en bit uppe i skogen med en varm kaffe termos
sen kan man grilla korv mellan foto tagningen...
Å kör man inte så kan man ta sig en öl
)
Roligast är ju att hjälpa de stackrarna som kör av vägen "putta på"
Nej men detta var ett seriöst förslag
Jag tycker det skulle vara roligt,
vi kan hyra en buss om det blir fler än vanligt!
Men blir vi inte fler än vanligt så kan man ju dela en bil.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/433803.htm
Att fotografera Vilt är nog ingen som kan hindra dig
men varför fota Vilt när det finns snabba bilar att fotografera?
Men man behöver inte stå på vägen å kolla, man kan hålla sig en bit uppe i skogen med en varm kaffe termos
sen kan man grilla korv mellan foto tagningen...
Å kör man inte så kan man ta sig en öl
Roligast är ju att hjälpa de stackrarna som kör av vägen "putta på"
Nej men detta var ett seriöst förslag
Jag tycker det skulle vara roligt,
vi kan hyra en buss om det blir fler än vanligt!
Men blir vi inte fler än vanligt så kan man ju dela en bil.
Senast ändrad:
Picture
Aktiv medlem
Re: Vart tog vägen vägen ?
Och när vi ändå är inne och märker ord:
Personligen föredrar jag en termos med varmt kaffe än en varm kaffetermos (man bränner sig på den då man häller upp kaffet) och när det gäller bildelning - vilken del vill du ha?
Jag får kolla upp om jag har möjlighet att dra iväg den helgen, men det vore onekligen kul.
Och när vi ändå är inne och märker ord:
wfs) (mimmi34 skrev:
...med en varm kaffe termos...
och...
...blir vi inte fler än vanligt så kan man ju dela en bil.
Personligen föredrar jag en termos med varmt kaffe än en varm kaffetermos (man bränner sig på den då man häller upp kaffet) och när det gäller bildelning - vilken del vill du ha?
Jag får kolla upp om jag har möjlighet att dra iväg den helgen, men det vore onekligen kul.
millhouse
Aktiv medlem
Hej Alla!
Är som ni möjligen vet ny i detta trevliga sällskap.Ser också att ni tänker att fotografera under Svenska Rallyt. Eftersom jag bor i närheten så har jag varit där under flera år och fotat. Genom åren så har säkerheten för publiken höjts. Och därmed också möjligheten att fotografera minskat om man inte har ackreditering från någon tidning eller så.Senast 2006 så var det max säkerhet. Jag tycker att ni skall gå in på deras hemsida http://www.swerally.se/se,index.html. Här finns alla fakta om tider och dom olika sträckorna.Jag vet att det alltid är långa sträckor mellan parkering och själva "stäckan".Jag har varit med om att gå upp till 1 mil.Man kan betala för varje stäcka eller lösa kort(pass) för flera dagar eller en dag.I år kommer man också att ha en del i Karlstad (Färjestad). Jag tror dock att försöka fota där och om man inte är "ackad" är lika med noll. Det går så fort att man inte hinner med att ta bilder på avstånd.
Mvh
Rolf
Sänder med en bild som jag tog för några år sedan.
Är som ni möjligen vet ny i detta trevliga sällskap.Ser också att ni tänker att fotografera under Svenska Rallyt. Eftersom jag bor i närheten så har jag varit där under flera år och fotat. Genom åren så har säkerheten för publiken höjts. Och därmed också möjligheten att fotografera minskat om man inte har ackreditering från någon tidning eller så.Senast 2006 så var det max säkerhet. Jag tycker att ni skall gå in på deras hemsida http://www.swerally.se/se,index.html. Här finns alla fakta om tider och dom olika sträckorna.Jag vet att det alltid är långa sträckor mellan parkering och själva "stäckan".Jag har varit med om att gå upp till 1 mil.Man kan betala för varje stäcka eller lösa kort(pass) för flera dagar eller en dag.I år kommer man också att ha en del i Karlstad (Färjestad). Jag tror dock att försöka fota där och om man inte är "ackad" är lika med noll. Det går så fort att man inte hinner med att ta bilder på avstånd.
Mvh
Rolf
Sänder med en bild som jag tog för några år sedan.
Tes
Aktiv medlem
Länken blev lite galen med punkt på slutet
Uppdaterar den så kan alla klicka utan att tänka mer än nödvändigt!
http://www.swerally.se/se,index.html
Hey! Du är ju en Torsby:ing! Hejsan! Hade inte koll på att det kommit med fler såna!
Uppdaterar den så kan alla klicka utan att tänka mer än nödvändigt!
http://www.swerally.se/se,index.html
Hey! Du är ju en Torsby:ing! Hejsan! Hade inte koll på att det kommit med fler såna!
millhouse
Aktiv medlem
.....punkt på slutet
Hej Therese!
Där var det nära att jag satt punkt för allt!
Nej, jag skojar. En punkt lite slarvigt placerad så blir det paj. Nå väl hoppas alla som vill nu kan gå in och få fakta.
Vill bara säga att den bild, kanske väl liten, tog jag när jag stod bland andra fotografer på en upphöjning vid sidan av vägen som var en högerkurva. Där står inte publiken,utan det är den som syns i bakgrunden. Jag använde ett 300 tele och panorerade "med" för att jag ville ha bilden sådan. Jag är så stofil att jag kör mina gamla analoga "smällor" och "soppar" i eget lab. Och som det nu inte är nog så släcker jag ljuset och kopierar.Oj, vad fossil jag känner mig.
Lite varudeklaration: Fotograferar allt som känns rätt. Fotar inte för att andra skall bli nöjda.Det räcker fullständig med att jag själv aldrig blir riktig nöjd.
Mvh
Rolf
Hej Therese!
Där var det nära att jag satt punkt för allt!
Nej, jag skojar. En punkt lite slarvigt placerad så blir det paj. Nå väl hoppas alla som vill nu kan gå in och få fakta.
Vill bara säga att den bild, kanske väl liten, tog jag när jag stod bland andra fotografer på en upphöjning vid sidan av vägen som var en högerkurva. Där står inte publiken,utan det är den som syns i bakgrunden. Jag använde ett 300 tele och panorerade "med" för att jag ville ha bilden sådan. Jag är så stofil att jag kör mina gamla analoga "smällor" och "soppar" i eget lab. Och som det nu inte är nog så släcker jag ljuset och kopierar.Oj, vad fossil jag känner mig.
Lite varudeklaration: Fotograferar allt som känns rätt. Fotar inte för att andra skall bli nöjda.Det räcker fullständig med att jag själv aldrig blir riktig nöjd.
Mvh
Rolf
Senast ändrad:
Lan
Aktiv medlem
Hmm, det vore inte dumt med lite rallybilder. Det finns ju en del snö...
För min del har jag problemet av att min käre mor fyller år just på lördagen 10 med tillhörande firande (60 år) så då är man liksom bokad.
Är det någon som tänker ge sig ut i snön på söndag, SS16-19 (Backa eller Malta)? Som man kan lifta med eftersom jag själv saknar fordon
Tänkte köpa en sträckbiljett på plats, har inte tid att ägna åt att ta en heldagsbiljett eller liknande.
För min del har jag problemet av att min käre mor fyller år just på lördagen 10 med tillhörande firande (60 år) så då är man liksom bokad.
Är det någon som tänker ge sig ut i snön på söndag, SS16-19 (Backa eller Malta)? Som man kan lifta med eftersom jag själv saknar fordon
Tänkte köpa en sträckbiljett på plats, har inte tid att ägna åt att ta en heldagsbiljett eller liknande.
Lan
Aktiv medlem
Re: Hoppas du kommer iväg...
Jaså, 70-300? Själv är jag läskigt sugen på canon 70-200 2.8 L IS objektivet som annonserats på marknaden nu av en malmö bo...klart, 13 000 är ju en feeeet summa...eh...
Skönt att det vänt i alla fall
wfs) (mimmi34 skrev:
Åh jag går i köptankar på ett 70-300mm
Nikkor... vi ha nuuuuu!
Jag är på bättringsväg äntligen
skulle varit kul att hängt på annars
// Marie
Jaså, 70-300? Själv är jag läskigt sugen på canon 70-200 2.8 L IS objektivet som annonserats på marknaden nu av en malmö bo...klart, 13 000 är ju en feeeet summa...eh...
Skönt att det vänt i alla fall