Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som vill på svenska Rallyt

Produkter
(logga in för att koppla)

mimmi34

Aktiv medlem
Foto träff på Svenska Rallyt
9 - 11 Februari

Man kanske kan åka å titta det är rätt kul på Rally om det är snö!

Bara ett exempel på fototräff!

Vi kan bli så här överkörda!!! :)

Nä, allvarligt... det kanske är fritt fram att fotografera vilt där? Hade fått för mig att de olika stallen är noga med hur bilder på deras bilar "in action" ser ut, men jag kan ha blandat ihop äpplen och päron...

Vart tog vägen vägen ?

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/433803.htm

Att fotografera Vilt är nog ingen som kan hindra dig :eek:)
men varför fota Vilt när det finns snabba bilar att fotografera?

Men man behöver inte stå på vägen å kolla, man kan hålla sig en bit uppe i skogen med en varm kaffe termos
sen kan man grilla korv mellan foto tagningen...
Å kör man inte så kan man ta sig en öl :eek:)

Roligast är ju att hjälpa de stackrarna som kör av vägen "putta på"

Nej men detta var ett seriöst förslag
Jag tycker det skulle vara roligt,
vi kan hyra en buss om det blir fler än vanligt!

Men blir vi inte fler än vanligt så kan man ju dela en bil.

Senast ändrad:
Re: Vart tog vägen vägen ?

Och när vi ändå är inne och märker ord:

wfs) (mimmi34 skrev:
...med en varm kaffe termos...

och...

...blir vi inte fler än vanligt så kan man ju dela en bil.

Personligen föredrar jag en termos med varmt kaffe än en varm kaffetermos (man bränner sig på den då man häller upp kaffet) och när det gäller bildelning - vilken del vill du ha?

Jag får kolla upp om jag har möjlighet att dra iväg den helgen, men det vore onekligen kul.

märk ord

Asgarv***

Men jag tyckte det var lite kul att retas med dig, du som är så duktig på svenska å använder så fina ord...

Men än är inte måttet rågat, jag ska ge igen var så säker :eek:/

Hej Alla!
Är som ni möjligen vet ny i detta trevliga sällskap.Ser också att ni tänker att fotografera under Svenska Rallyt. Eftersom jag bor i närheten så har jag varit där under flera år och fotat. Genom åren så har säkerheten för publiken höjts. Och därmed också möjligheten att fotografera minskat om man inte har ackreditering från någon tidning eller så.Senast 2006 så var det max säkerhet. Jag tycker att ni skall gå in på deras hemsida http://www.swerally.se/se,index.html. Här finns alla fakta om tider och dom olika sträckorna.Jag vet att det alltid är långa sträckor mellan parkering och själva "stäckan".Jag har varit med om att gå upp till 1 mil.Man kan betala för varje stäcka eller lösa kort(pass) för flera dagar eller en dag.I år kommer man också att ha en del i Karlstad (Färjestad). Jag tror dock att försöka fota där och om man inte är "ackad" är lika med noll. Det går så fort att man inte hinner med att ta bilder på avstånd.

Mvh
Rolf

Sänder med en bild som jag tog för några år sedan.

.....punkt på slutet

Hej Therese!

Där var det nära att jag satt punkt för allt!
Nej, jag skojar. En punkt lite slarvigt placerad så blir det paj. Nå väl hoppas alla som vill nu kan gå in och få fakta.
Vill bara säga att den bild, kanske väl liten, tog jag när jag stod bland andra fotografer på en upphöjning vid sidan av vägen som var en högerkurva. Där står inte publiken,utan det är den som syns i bakgrunden. Jag använde ett 300 tele och panorerade "med" för att jag ville ha bilden sådan. Jag är så stofil att jag kör mina gamla analoga "smällor" och "soppar" i eget lab. Och som det nu inte är nog så släcker jag ljuset och kopierar.Oj, vad fossil jag känner mig.
Lite varudeklaration: Fotograferar allt som känns rätt. Fotar inte för att andra skall bli nöjda.Det räcker fullständig med att jag själv aldrig blir riktig nöjd.
Mvh
Rolf

Senast ändrad:
Hmm, det vore inte dumt med lite rallybilder. Det finns ju en del snö...

För min del har jag problemet av att min käre mor fyller år just på lördagen 10 med tillhörande firande (60 år) så då är man liksom bokad.

Är det någon som tänker ge sig ut i snön på söndag, SS16-19 (Backa eller Malta)? Som man kan lifta med eftersom jag själv saknar fordon ;)

Tänkte köpa en sträckbiljett på plats, har inte tid att ägna åt att ta en heldagsbiljett eller liknande. :p

Rally

Det verkar inte vara så många som har intresse av denna fototräffen
Själv ligger jag i influensa så jag ska inte ut i kylan

Men det hade varit kul...

kommer ni iväg vill jag se lite häftiga bilder därifrån...

Vi får se, har arrangerat lån av 75-300 lins just för att kunna vara säker på att få lite bilder även om det blir långdistans.

Större problem att ta sig dit :)

Trist med flunsan för dig, krya på dig vännen!

Hoppas du kommer iväg...

Åh jag går i köptankar på ett 70-300mm
Nikkor... vi ha nuuuuu!

Jag är på bättringsväg äntligen
skulle varit kul att hängt på annars
// Marie

Re: Hoppas du kommer iväg...

wfs) (mimmi34 skrev:
Åh jag går i köptankar på ett 70-300mm
Nikkor... vi ha nuuuuu!

Jag är på bättringsväg äntligen
skulle varit kul att hängt på annars
// Marie

Jaså, 70-300? Själv är jag läskigt sugen på canon 70-200 2.8 L IS objektivet som annonserats på marknaden nu av en malmö bo...klart, 13 000 är ju en feeeet summa...eh...

Skönt att det vänt i alla fall :)

Vart får alla pengar ifrån ?

Ja 13000 är ju mastigt i synerhet om man jobbar i vården 65% URK...

Det kostar 7000 det jag vill ha, men det tar emot det med.

Jobbar på Rolls-Royce AB, årsbonus på gång plus lite gamla teknoprylar som jag sålt av...plus ett par bra månader som jag sparat lite...:)

Fast till och med det räcker kanske inte...ska kolla lite mer i min ekonomi och se om jag verkligen har råd.

Precis, jag får oxå kolla över har lite mycket på avbetalning men det försvinner efter hand som tur är, då är det ju bara att börja om hehe

ANNONS
Götaplatsens Foto