Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikkor 20-35
- Trådstartare Joker
- Start datum
Vad jag har förstått så är dess största akilleshäl den relaivt dåliga närgränsen.joker skrev:
Är det någon som har erfarenhet av Nikkors 20-35/2.8 och som kan ge mig - och alla andra - lite input?
Erik Schalin
Aktiv medlem
Jag har själv försökt att ställa den frågan.
Tydligen så skall 17-35'an vara lite vassare optiskt.
Tydligen så skall 17-35'an vara lite vassare optiskt.
Olivlunden
Aktiv medlem
Gjorde en recension för ett tag sedan.. http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=285 och står fortfarande fast vid den här gluggens omåttliga förträfflighet! Närgränsen är sämre än på 17-35an men absolut inte dålig. Jag är otroligt nöjd med gluggen och den passar mig som hand i handske. Bildkvalitén är outstanding. Kolla http://www.photozone.de och resultatet i linslistan.. Den här gluggen kan man bara inte misslyckas med - om man vet hur man använder den. This is a keeper, som de säger i staterna..
Joker
Aktiv medlem
Macracantha skrev:
.... Den här gluggen kan man bara inte misslyckas med ...
Detta gillar jag!
Olivlunden
Aktiv medlem
12000:- låter rimligt för en sådan glugg. 20498:- är nypriset på Cyberphoto. Jag tycker du har gjort ett bra köp, men det är vad JAG tycker. De här gluggarna är eftertraktade.. Bara att konstatera. Bra optik kommer alltid att kosta pengar, det kommer man aldrig ifrån. Det finns inga genvägar här.
Du har gjort ett klipp under förutsättning att gluggen är snygg och i fint skick! Du hade säkert fått ett bättre pris i USA där priserna på begagnat är lägre, men då hade du fått skicka efter den med risk för tull, moms, skatt, skam, etc, etc..
Du har gjort ett klipp under förutsättning att gluggen är snygg och i fint skick! Du hade säkert fått ett bättre pris i USA där priserna på begagnat är lägre, men då hade du fått skicka efter den med risk för tull, moms, skatt, skam, etc, etc..
Erik Schalin
Aktiv medlem
Det låter mycket med tanke på att den kostade 14-15000 kr ny.
De är ovanliga beg.
Men senast såg jag en 20-35/2,8D i mycket gott skick för 6500:-
Jag var 5 minuter sen att få den.....
De är ovanliga beg.
Men senast såg jag en 20-35/2,8D i mycket gott skick för 6500:-
Jag var 5 minuter sen att få den.....
Joker
Aktiv medlem
Hm, konstigt. Men det är väl jag som har låtit mig luras av Cyberphotod, Madecos och Kameradoktorn höga priser.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Finns de nya att köpa??????
Jag trodde de hade utgått ur Nikonsortimentet.
Jag trodde de hade utgått ur Nikonsortimentet.
Olivlunden
Aktiv medlem
Ovanliga gluggar ger höga priser. Man får vad man betalar för.. =)
Erik Schalin
Aktiv medlem
Jo Botia det håller jag med om till viss del.
Men om nyköpet var 14 för 10 år sedan så inte sjutton får de 12 av mig idag.
Men om nyköpet var 14 för 10 år sedan så inte sjutton får de 12 av mig idag.