MrKarisma
Aktiv medlem
Jag kan bara säga att jag ändrat uppfattning totalt om dessa kameror.. Så mycket att det faktiskt blir mitt val av spegellöst kamerainköp 
Ingen annan spegellös kamera är knäpptyst (elektronisk slutare)
Ingen annan spegellös kamera har snabbare autofokus.
Det är enligt mig endast Sony Nex kamerorna som slår den i bildkvalité (kommit fram till genom att jämföra alla raw-filer jag kunnat hitta på nätet från de flesta olika spegellösa kamerorna)
Det är precis dessa attribut som är absolut viktigast för mig.
1. Mycket bra bildkvalité i raw-filerna - ( dessutom ingen bandning när man lyfter skuggorna)
2. Snabb autofokus (eftersom det inte finns något vettigt sätt att kunna fokusera manuellt blixtsnabbt som på gamla kameror)
3. Knäpptyst. Jag vill inte att alla människor inom några hundra meters radie ska vända sig om och glo så fort jag tar en bild.
Jag blev frälst tillslut.. Nikon J1 blir min nya gatufoto-kamera
Ingen annan spegellös kamera är knäpptyst (elektronisk slutare)
Ingen annan spegellös kamera har snabbare autofokus.
Det är enligt mig endast Sony Nex kamerorna som slår den i bildkvalité (kommit fram till genom att jämföra alla raw-filer jag kunnat hitta på nätet från de flesta olika spegellösa kamerorna)
Det är precis dessa attribut som är absolut viktigast för mig.
1. Mycket bra bildkvalité i raw-filerna - ( dessutom ingen bandning när man lyfter skuggorna)
2. Snabb autofokus (eftersom det inte finns något vettigt sätt att kunna fokusera manuellt blixtsnabbt som på gamla kameror)
3. Knäpptyst. Jag vill inte att alla människor inom några hundra meters radie ska vända sig om och glo så fort jag tar en bild.
Jag blev frälst tillslut.. Nikon J1 blir min nya gatufoto-kamera