Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon 14-24 och filter
- Trådstartare blenda12
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
nalleg skrev:
Inga filter funkar på detta objektiv!
Nej, för man kan ju inte hålla dem i handen, framför objektivet
Problemet är väl mer att man behöver ha stora filter.
Mushkot
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Nej, för man kan ju inte hålla dem i handen, framför objektivet
Problemet är väl mer att man behöver ha stora filter.
Fönsterglas? 14mm på FX är MYYYYYCKET vidvinkel...
Anderzon
Aktiv medlem
Jag har testat att hålla mina Cokin X-Pro filter framför... det blir speglingar mellan filtret och linsen. Bara att glömma =)
Tänkte att jag skulle rita upp och 3D printa en filterhållare i plast men det har inte blivit av än. Och jag är mer och mer tveksam då spegligarna var enorma!!
Fö. är det en kanonglugg med prestanda långt över de vanliga vidvinklarna.
Mvh // Martin
Tänkte att jag skulle rita upp och 3D printa en filterhållare i plast men det har inte blivit av än. Och jag är mer och mer tveksam då spegligarna var enorma!!
Fö. är det en kanonglugg med prestanda långt över de vanliga vidvinklarna.
Mvh // Martin
Mushkot
Aktiv medlem
Vilket även motljusskyddet gör, det är nog det bästa skyddet för många objektiv.amaster skrev:
Ett objektivlock skyddar rätt bra.
Man tar av det när man fotograferar och sedan sätter man på det igen,
matnyttige
Aktiv medlem
Lee har nu ett filter, SW-150 samt filterhållare för detta objektiv. Ska även finnas en annat märke på filterhållare (dock dyrare).
Filtret verkar dock omöjligt att få tag på i dagsläget (leveranserna kommer troligtvis i September).
Någon som känner till var man kan få tag på ett avtonat gråfilter i liknande storlek (150x170)?
Filtret verkar dock omöjligt att få tag på i dagsläget (leveranserna kommer troligtvis i September).
Någon som känner till var man kan få tag på ett avtonat gråfilter i liknande storlek (150x170)?
Rikard_L
Aktiv medlem
Lee har nu ett filter, SW-150 samt filterhållare för detta objektiv. Ska även finnas en annat märke på filterhållare (dock dyrare).
Tjena,
Jag beställde från http://www.speedgraphic.co.uk/
Det var väl några månader sen, så det är möjligt att lagret är tomt, men du kan ju kolla.
Beställde inte någon filterhållare eftersom jag tycker den verkar rätt omständig att jobba med. Handhåller istället storfiltren, och har karvat till en "plasttratt" som avhjälper reflektionsproblemen.
matnyttige
Aktiv medlem
De verkar få filtrena i slutet av Augusti. Hittade Lee SW-150 filter på B&H. Vi får se vad Herr Tullman säger.
Ska också köra utan filterhållare. Vi får se hur det går.
Ska också köra utan filterhållare. Vi får se hur det går.