Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon 35-70mm f/3.3-4.5 AF

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimpawa

Aktiv medlem
Tänkte höra hur Nikon AF 35-70mm f/3.3-4.5 är. Det är väl säkert inte det bästa som finns, och omfånget är väl inte det bästa.
Men Min budget är så pass begränsad för tillället, Sen skulle det kompletera mitt 19-35mm ganska bra. Men hur är objektivet? Skärpa m.m.? Vad brukar dom kosta? eller rättare sagt, vad är ett rimligt pris att ge för detta objektiv? Eller det kanske finns några andra hyfsade objektiv för liknande pengar?

Många frågor, men när pengarna inte växer på träd så kan man inte få exakt det man vill ha, och då får man fråga sig fram:)

Det är inte dåligt för att vara ett billigt zoom objektiv. Jag hade en som standardobjektiv i 10år utan problem.

MEN, Objektivet ger på en digitalkamera ingenting jämfört med 50/1.8 som är ett av de skarpaste objektiven som finns. Borde inte vara särskilt mycket dyrare än zoomen.

Att det inte är lika bra som 50mm f1.8 förstog jag:) anledninget att denna zoom skulle gå före är att den går att hitta aningen billigare. Men det är kanske msartare att skramla ihopp några hundringar till och köpa ett 50mm f1.8 istället?

Jag har ett Nikon AF 35-70mm f/3.3-4.5 som jag kan skiljas från för 500:- om du är intresserad.

Det är inget superobjektiv som sagt. 50mm/1.8 är ordentligt mycket skarpare men zoomen är mer allround.

stooss skrev:
Jag har ett Nikon AF 35-70mm f/3.3-4.5 som jag kan skiljas från för 500:- om du är intresserad.

Det är inget superobjektiv som sagt. 50mm/1.8 är ordentligt mycket skarpare men zoomen är mer allround.

Hade du bott i stockholm hade jag nog kunnat vara intresserad, men 500:- låter lite mycket, när jag har kollat runt lite.

Hur är närgränsen?

Hittar tyvärr inga uppgifter om närgränsen, den är ganska bra har jag för mig, men det är ingen makrooptik.
Om du hittar billigare i STHLM så är det bättre att köpa där. Under 500:- så kan jag lika gärna behålla den.

ANNONS
Götaplatsens Foto