Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D40x eller D60?
- Trådstartare IceSpider
- Start datum
jonas_erik
Avslutat medlemskap
Hej ! jag har D40 sedan ett år tillbaka och är mycket mer än nöjd med den.D40x och d60 är samma kamera som D40,bara det att D40x och D60 har 10,2 megapixlar mot 6.2 på D40:n.Sen har D60 lite nya funktioner som damm-borttagningsmekanism, men förr eller senare måste även den rengöras.Antal megapixlar har inte så stor betydelse här om du inte ska göra stora utskrifter,dessa kameror tar likvärdiga bilder.Köpte själv D40:n med kitobjektivet plus objektivet 55-200mm VR för att lära mig att fotografera och denna hobby bara växer och växer tack vare denna fantastiska kamera som faktiskt D40 är.När jag byter upp mig kommer jag att behålla denna kamera,för den tar,när man lärt sig lite,helt underbara bilder.Som sagt,dessa kameror är ganska likvärdiga och är instegsmodeller alla 3 så det är väl lite hur mycket man vill betala som avgör.D40x och D60 fanns inte när jag köpte min men hade jag köpt idag hade det nog blivit D40x.Skulle hellre välja D80 framför D60 för det är ett steg längre,det är en proffsigare modell och skiljer inte så mycket i pris nu.Skulle aldrig slälv börja med en D60 ,den ligger mitt i mellan D40x och D80 och känns bara onödig-tycker jag ! lycka till !
Senast ändrad: