Annons

Nikon D5? = 22juli

Produkter
(logga in för att koppla)

KanonCanon

Aktiv medlem
Det här är en gammal nyhet för många men den 22 juli släpper nikon en proffskamera? 100% säker. Det är "antagligen" en dslr och min teori är att den heter D5??

Det verkar inte vara 2 kameror som D1x och d1h utan bara 1 = ? Därför tror jag också att namnet blir D5 och inte D2x och D2h som många andra gissar... *?*

Mitt tips = köp ingen ny nikon d1x/d1h idag!

KanonCanon skrev:
Det här är en gammal nyhet för många men den 22 juli släpper nikon en proffskamera? 100% säker. Det är "antagligen" en dslr och min teori är att den heter D5??
100% säker? Så bra då. Hälsa tomtefar och tomtemor;-)
Jag tror inte på något förrän Dpreview eller tillverkaren har den på sin site.

KanonCanon skrev:
Källa = Nikon!
Vanligaste svaret på Dpreview oxå, eller "Källa: Canon". Det har stått så bland annat när det sades att Canons nya skulle ha 8 megapixlar och kosta under 16.000:-, den som sedemera blev 10D.

Vad heter din källa på Nikon? Varför har han/hon pratat med dig? Har du pratat face to face med källan? Vad har han/hon för befattning på Nikon?

...och alltid när någon har pratat med en källa, kan de inte avslöja vem det är. Rena Watergate;-)

Jag tror varken Bu eller Bä. Det finns så mycket rykten...Som sagt, inte förrän Nikon gör det offentligt så...

Calle S skrev:
Vanligaste svaret på Dpreview oxå, eller "Källa: Canon". Det har stått så bland annat när det sades att Canons nya skulle ha 8 megapixlar och kosta under 16.000:-, den som sedemera blev 10D.

Vad heter din källa på Nikon? Varför har han/hon pratat med dig? Har du pratat face to face med källan? Vad har han/hon för befattning på Nikon?

...och alltid när någon har pratat med en källa, kan de inte avslöja vem det är. Rena Watergate;-)

Jag tror varken Bu eller Bä. Det finns så mycket rykten...Som sagt, inte förrän Nikon gör det offentligt så...
Jag får information som jag egentligen inte skulle ha fått.. och ingen vet att jag får det.. ehe.. eller så bryr de sig inte eftersom de kanske vill ha lite "läckor".

Jag vet ju bara att det kommer en proffskamera och inget mer. Detta är fakta och blir offentligt för alla den 22 juli. wait and see.. men det är dumt att köpa en d1x/d1h just nu!

PS: hur många har ett datum på sina rykten?

KanonCanon skrev:
PS: hur många har ett datum på sina rykten?
Dpreview. Det är bara att söka.

Du är inte den första som pratat med "A Nikon rep, reliable source" osv.
Jag tror inte på dig. Men säger inte att du ljuger heller. Jag tror inte på något:)

Calle S skrev:
Dpreview. Det är bara att söka.

Du är inte den första som pratat med "A Nikon rep, reliable source" osv.
Jag tror inte på dig. Men säger inte att du ljuger heller. Jag tror inte på något:)
Du hade väl inte trott mig om jag så var direktör för nikon och hade slängt upp den nya kameran på bordet framför dig! :)

Tro inget, tro allt, tro vad ni vill, gör inget, gör allt, gör vad ni vill och köp allt eller inget eller vad ni vill när ni vill, om ni vill eller inte vill. Jag säger inte att ni är dum eller smart om ni väntar eller inte väntar till 22 juli om ni ska köp en nikon dslr - men jag hade väntat och jag är smart! ;-)

...va roliga ni é.... tur att det inte handlar om Canon den här gången... då hade jag käfftat med.... nu behöver jag inte bry mig... :

KanonCanon skrev:
Du hade väl inte trott mig om jag så var direktör för nikon och hade slängt upp den nya kameran på bordet framför dig! :)
Nä, jag är av naturen kritisk och misstänktsam av mig:)

KanonCanon skrev:
Jag säger inte att ni är dum eller smart om ni väntar eller inte väntar till 22 juli om ni ska köp en nikon dslr - men jag hade väntat och jag är smart! ;-)
Jag behöver inte vänta eftersom jag är nöjd med min D100.

Det finns en del rykten om en ny canon också... men som sagt så är det bara rykten och det här är ju fakta! ;-)

Eftersom det verkar vara en rejäl proffskamera så tror jag inte att priserna på D100 kommer att få någon större ändring? Men D1x och D1h kommer ganska säkert att sjunka under sommaren och mot hösten - om kameran är bra... och det vet vi ju mer om den 22 juli!

KanonCanon skrev:
Det finns en del rykten om en ny canon också... men som sagt så är det bara rykten och det här är ju fakta! ;-)
Ja, ja, ja....Vi får se;-)
Jag hoppas du har rätt, ska bli intressant o se vad Nikon presterar.

KanonCanon skrev:
Eftersom det verkar vara en rejäl proffskamera så tror jag inte att priserna på D100 kommer att få någon större ändring? Men D1x och D1h kommer ganska säkert att sjunka under sommaren och mot hösten - om kameran är bra... och det vet vi ju mer om den 22 juli!
Det blir kanske ändringar på begagnatmarknaden. Madeco har en D1X för 27.400 + moms, för dyrt redan idag, tycker jag.

KanonCanon skrev:
Tro inget, tro allt, tro vad ni vill, gör inget, gör allt, gör vad ni vill och köp allt eller inget eller vad ni vill när ni vill, om ni vill eller inte vill. Jag säger inte att ni är dum eller smart om ni väntar eller inte väntar till 22 juli om ni ska köp en nikon dslr - men jag hade väntat och jag är smart! ;-)

På stereon och i lurarna - precis i just detta ögonblick as we speek, jajamän: Tomas Dileva med Vem ska jag tro på?

Men Nikons förmodade och antagna release den 22 juli blir intressant.. Äntligen på tiden att de kommer med lite nya prylar, eller hur? =) Att ta igen Canons överlägsna försprång blir tufft..

Jag postade en tabell i en annan tråd. Canon har annonsserat nya kameror 2ggr varje år med ett års mellanrum +-2 eller 3 dagar. Troligen kommer då nästa modell med samma intervall. Februari för prosumer(D30-2000, D60-2002, 10D-2003), september för proffskamerorna(1D-2001, 1Ds-2002).

Undantaget är D30'n som fick 2 år innan D60 kom.

Just det.. hade glömt bort den här diskussionen! Hände det nåt intressant den 22 juli? ;-)

Mvh - Nostradamus

Det blev ingen D5, utan en liten D2h på hela 1070gram......

Den har 4MP 8FPS 40pic buffer och tävlar med Canons 1D.

ANNONS
Götaplatsens Foto