Annons

Nikon D500

Produkter
(logga in för att koppla)

lofling

Aktiv medlem
MediaMarkt har som sagt i lager i vissa varuhus. Jag köpte nyss en i Helsingborg. :)

"Tack för din beställning gjord 2016-04-26 hos Media Markt. Dina varor med ordernummer XXXXXX finns att hämta i varuhuset."


Klar att hämtas, så jag hänger nog på låset vid 10:00 imorgon...
Har du hämtat kameran än? Kanske upptagen med att fota :) ?
 

Warbird

Aktiv medlem
Har du hämtat kameran än? Kanske upptagen med att fota :) ?
Kameran är hämtad, och lite (test)bilder har jag tagit...
Idag är jag hemma och hostar, så nu har även menyerna fått sina inställningar. :)

Lite provade jag igår trots allt. Det som slår mig mest är att autofokusen är SNABB! Det är inte nyanser bättre än min D750. Det är en helt annan liga.

/Mats
 

lofling

Aktiv medlem
Synd på förkylningen men ok tajming ändå!

Jo, just det förbättrade systemet för AF är det som gör att jag är väldigt intresserad av D500. Sedan har D750 andra fördelar för mig. Rapportera gärna snart om fler intryck och kanske med lite bilder som jämför de två kamerorna?
 

Warbird

Aktiv medlem
Synd på förkylningen men ok tajming ändå!

Jo, just det förbättrade systemet för AF är det som gör att jag är väldigt intresserad av D500. Sedan har D750 andra fördelar för mig. Rapportera gärna snart om fler intryck och kanske med lite bilder som jämför de två kamerorna?
Jag kunde inte låta bli att åka en liten sväng (i regnet) med bilen i närområdet, och jag har lagt upp 4 testbilder på Flickr.
https://www.flickr.com/photos/matsbergstrom/
 

Ellery Sneed

Aktiv medlem
Med D500 har Nikon satt en helt ny standard för AF (APS-C). Har kört den nu i en vecka. En helt underbar kamera.
Det är inte bara AF som står ut ur mängden....
 

adine

Medlem
Nu har jag varit och hämtat min Nikon D500 hos Scandinavianphoto jag har stått på deras väntelista sedan början av januari.
 

adine

Medlem
Ja det är verkligen spännande jag är så glad har väntat på en sådan här kamera i flera år.
 

SINGO

Aktiv medlem
Det blir spännande att se lite bilder här på Fotosidan. Än så länge kan jag inte hitta någon produktsida för D500 här på fotosidan där man brukar kunna hitta bilder.
 

yens

Aktiv medlem
Även jag fick hämta min igår, nu ska det bli spännande att få testa den ordentligt. Det är den första kameran med "proffshus" jag äger, så det ska bli roligt att se hur jag uppfattar skillnaderna.
 
ANNONS