fotonyfiken
Aktiv medlem
Jag kan oerhört lite om kameror...
Vilken är att föredra utav dessa? Och varför?
Vilken är att föredra utav dessa? Och varför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sett att Canons billigare modeller har AF i huset, vilket är väldigt bra. Canon 1000D har faktiskt det. Det är ju en rejäl skillnad mot Nikon, vars billigaste kamera med AF kostar 9000kr.
Vilket objektiv var det? Jag trodde inte att Nikon tillverkar något objektiv i två varianter, med resp utan AF-motor.Men jag läste ett test där ett objektiv med inbyggd autofokus för 8000kr fick samma betyg för ett som inte hade AF för bara 4000kr.
Nja, det där har du nog missuppfattat. Ingen Canonkamera med EF-fattning har autofokusmotor i huset. Å andra sidan har alla autofokusobjektiv med EF-fattning inbyggd fokusmotor.Jag har sett att Canons billigare modeller har AF i huset, vilket är väldigt bra. Canon 1000D har faktiskt det. Det är ju en rejäl skillnad mot Nikon, vars billigaste kamera med AF kostar 9000kr.
Nja, det där har du nog missuppfattat. Ingen Canonkamera med EF-fattning har autofokusmotor i huset. Å andra sidan har alla autofokusobjektiv med EF-fattning inbyggd fokusmotor.