Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D70: vertikalt grepp

Produkter
(logga in för att koppla)
med tanke på att jag har borrat ett hål i sidan av kameran så kan man ju inte riktigt återställa det.. om man inte får tag på ett nytt skal.

skall förmodligen moda polarens kamera snart ..
kan då ta lite bilder och lägga upp..

jag gav c:a 1500 med tull moms och frakt .. tror det landade på 1300 1400 nåt sånt..för greppet.

personligen tyckte inte jag det var så svårt att göra själv.. men om man inte vill testa själv så kan man ju typ ringa lasses kamera tjänst.. jag snacka lite med honom om det .. han skulle typ ha c:a 1000 sa han till mig.. kanske lite till. det e bara att snacka med honom om det .. han löser det nog, trots allt så pillar han på kameror hela dagarna..

skulle vilja veta vad Bo Hansson tycker om sitt grepp sen när han får hem det..

Blå Himmel
 
bo> skriv gärna här när du fått greppet, fota gärna så man får se hur det ser ut oxå :)
tack på förhand!
 
Har fått grejorna idag !

så här ser det ur..
en större bild
web.telia.com/~u42253608/Grip.jpg

funkar som det skall.

Där är ju ingen ratt för inställningar och mellanläget på avtryckaren finns ju inte heller då det styrs via IR.
 

Bilagor

  • grip400.jpg
    grip400.jpg
    46.9 KB · Visningar: 794
Senast ändrad:
Bo hur tycker du att greppet känns?? känns det stabilt och redigt lr e det plastigt ??

har själv ett harbotronic grepp.. funderar på ett sånt där istället .pga av att jag tänkte bygga om min kamera lite ,

´+ hur känns gummit.. känns det som att det kommer hålla.

Blå Himmel
 
inkopplinga är via IR kabel.. (var ej ansluten när bilden togs)

Hade nog ändå inte synts.. då det sitter på kamerans vänstra sida..
 
Mikael..

Gummit käns lite plastigt..

Inta alls samma känsla i detta kameran eller tex Canon 20D's Grepp man det får duga så länge...
 
grymmt snyggt måste jag säga... vad exakt är det man måste modda för att få allt att funka? och hur blir reaktionstiden när man använder ir?
 
Man behöver inte modda någonting då det endast kör IR..

Reaktionstiden är ju inte den bästa.. blir ju den tid det tar för kameran att mäta ljus , Fokusera , och ta bilden..
 
MaGaNoHa skrev:
Bo hur tycker du att greppet känns?? känns det stabilt och redigt lr e det plastigt ??

har själv ett harbotronic grepp.. funderar på ett sånt där istället .pga av att jag tänkte bygga om min kamera lite ,

´+ hur känns gummit.. känns det som att det kommer hålla.

Blå Himmel

Undrar en grej bara. Jag antar att Bo:s grepp är Hoodman-greppet. Det ser ut att ha bättre avtryck, men vara större. Å andra sidan ger det möjlighet att byta batterier utan att lossa greppet från kameran.

Men, modar man kameran a la Harbortronics, måste man väl moda Hoodmangreppet för att få kontakter på det, för det finns det väl inte redan?

Mikael: Är du missnöjd med känslan i Harbortronics-greppet? Plastigt? Ostabilt?
 
Bo <- Hur sitter IR-kabeln mellan kameran och greppet? Sitter den efter sidan eller står den ut och är bongstyrig? Du kanske kan lägga upp en bild?
 
Här kommer en bild med IR-kabeln monterad.

Det kan vara lite bökigt när man lägger ner kameran i väskan men då lossar jag kabeln.. tar typ 5 sek att kontera..
 

Bilagor

  • d70medir.jpg
    d70medir.jpg
    48.8 KB · Visningar: 636
Jag har just införskaffat ett Opteka BP-D70 från 47stphoto (via Amazon.com). Opteka har ingen egen info på sin hemsida om det men på http://www.47stphoto.com/optbgd70.html kan man läsa _lite_ om det. Jag betalade $105 inkl frakt för mitt vilket blev 800 kr när pengarna var dragna.

Det ser identiskt ut med Hoodman-greppet som Bo har på bild. Är antagligen samma fast annat varumärke. Jag skrev en liten längre recension här, http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=9832&reviewID=9839#9839
 
ANNONS