Annons

nikon D7000

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ett riktigt bra objektiv för att inte säga den klart bästa normalzoomen för DX. finns ett för 6K här: http://www.tradera.com/nikon-nikkor-17-55mm-f-2-8-auktion_301999_172519208
De brukar gå för runt 6-7000kr.

Hur menar du att du har svårt att få bra fokus? Har iofs bara testat 18-105:an som hastigast men upplevde absolut inga som helst fokusproblem.

nu har jag inte fotat så länge men har läst lite om kameran och de flesta säger att med 18-105 begränsar man vad kameran klarar av. fick låna ett gammalt objektiv (ca 15är gammalt) av min far 28-70. det blev enorm skillnad. extremt mycket mer färger och mycket skarpare fokus. men vill ha ett nyare objektiv med snabbare auto fokus.

Har du pengarna så kör på ett 17-55/02,8. Jag menar, blir du inte nöjd då så kan du ju inte skylla på utrustningen iaf ;)

vilket objektiv

har hittat felet på varför jag inte fick rätt fokus. det var kameran som inte var rätt justerad. men funderar fortfarande på vad jag ska köpa för objektiv valet står mellan ett begagnat 17-55/02,8G DX NIKKOR eller ett nytt 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR. vilket objektiv tror ni funkar bäst med min nikon D7000 ?

har hittat felet på varför jag inte fick rätt fokus. det var kameran som inte var rätt justerad. men funderar fortfarande på vad jag ska köpa för objektiv valet står mellan ett begagnat 17-55mm f/2,8G DX NIKKOR eller ett nytt 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR. vilket objektiv tror ni funkar bäst med min nikon D7000 ?
Det beror på vad du vill lägga pengarna på. Större bländare eller längre brännviddsomfång.

ANNONS
Götaplatsens Foto