Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon d80
- Trådstartare hohoelk
- Start datum
Roq
Aktiv medlem
Det är helt OK, tycker jag. Går säkert att leta och hitta allt från separata ställen men om det inte skiljer mycket (vad är det? För mig en tusing i det här fallet) så kan det ju vara värt att köpa allt på ett lokalt ställe och man får grejerna på en gång. Jag gissade på att det var i butik eller?
Roq
Aktiv medlem
Förresten, så kan jag rekommendera 18-70. Jag har en del fast optik och ett proffsobjektiv att jämföra med och det här står sig bra (för det priset).
Skulle satsa på 18-70 eller 18-135 och hoppa 18-55. Finns det en ny 18-55 VR så vet jag inte hur det står sig.
Tror inte du gör ett dåligt köp med de där grejerna. Fota på!
Skulle satsa på 18-70 eller 18-135 och hoppa 18-55. Finns det en ny 18-55 VR så vet jag inte hur det står sig.
Tror inte du gör ett dåligt köp med de där grejerna. Fota på!
Johan Ringblom
Aktiv medlem
Går kanske att spara en tusing om man plockar själv men det är ett bra paket.
Huset kostar 6000 kr hos kameraexperten numera.
Huset kostar 6000 kr hos kameraexperten numera.
minimunk
Aktiv medlem
Sven-Erik Nordenhed skrev:
Betr 50mm , D80 har ju fokusmotor i kameran.
Jag har 50mm 1,8 och den är väldigt snabb!
Jag har en D80 också, och vet inte vilka referenser du har. Har svårt att tänka mig att 1,8 gluggen skulle vara märkvärt snabbare än 1,4an.
Men det är stoooor skillnad mellan min 50mm och, tja vilken annan vettig glugg som helst som har af-s och inbyggd fokusmotor, tex 70 - 300 VR.
Ludix
Aktiv medlem
minimunk skrev:
50mm f/1.4 har ingen inbyggd fokusmotor, vilket gör att autofokusen med det objektivet blir extremt långsamt!
Du kommer aldrig kunna fota människor eller bilar i rörelse med den optiken med autofokus på.
Säker? Funkar bra för mig iaf..fullt tillfredställande hastighet.
jcoboy
Medlem
D80 fråga
Hakar på tråden då även jag står i startgroparna på att köpa en D80. Tänkte satsa på 18-200 VR -objektivet.
Min fråga är denna: Då jag hittat bra pris på ett paket i tyskland (ca 2000kr besparing) så undrar jag helt enkelt om de svenska menyerna finns inlagda där eller om man måste göra en mjukvaruuppgradering för att få in dessa ?
Tack för Er hjälp.
Christer
Hakar på tråden då även jag står i startgroparna på att köpa en D80. Tänkte satsa på 18-200 VR -objektivet.
Min fråga är denna: Då jag hittat bra pris på ett paket i tyskland (ca 2000kr besparing) så undrar jag helt enkelt om de svenska menyerna finns inlagda där eller om man måste göra en mjukvaruuppgradering för att få in dessa ?
Tack för Er hjälp.
Christer