Annons

Nikon d80

Produkter
(logga in för att koppla)

hohoelk

Avslutat medlemskap
är detta paket prisvärt

Nikon D80 Premium photo kit: Kamerahus + 18-70 + 70-300 VR + batterigrepp MB-D80 + extra batteri + 2GB minne + CF-EU04 systemkameraväska för 15k

Sugen på att byta system från min Sony a100 till nikon

Det är helt OK, tycker jag. Går säkert att leta och hitta allt från separata ställen men om det inte skiljer mycket (vad är det? För mig en tusing i det här fallet) så kan det ju vara värt att köpa allt på ett lokalt ställe och man får grejerna på en gång. Jag gissade på att det var i butik eller?

Är det nytt?

Nypriserna ligger på:
Hus: 6500
18-70 osäker på pris (men 18-55 VR + hus ca 7500)
70-300: 4500
Batterigrepp: 1500

Man kan väl säga att det ligger i ganska normalprisnivå. Bra grejjer är det ju iaf. Frågan om det är rätt grejjer kan ju bara du besvara.

Förresten, så kan jag rekommendera 18-70. Jag har en del fast optik och ett proffsobjektiv att jämföra med och det här står sig bra (för det priset).
Skulle satsa på 18-70 eller 18-135 och hoppa 18-55. Finns det en ny 18-55 VR så vet jag inte hur det står sig.
Tror inte du gör ett dåligt köp med de där grejerna. Fota på!

Går kanske att spara en tusing om man plockar själv men det är ett bra paket.

Huset kostar 6000 kr hos kameraexperten numera.

cyberphoto som har det priset. och ja jag vill nog ha allt på en gång. får se skall fundera lite på att kanske ta ett 18-125 och ett Nikon AF 50/1,4 D då jag fotar mycet bilar och träffar kan det va trevligt att ha ett ljusstarkt objektiv

50mm f/1.4 har ingen inbyggd fokusmotor, vilket gör att autofokusen med det objektivet blir extremt långsamt!

Du kommer aldrig kunna fota människor eller bilar i rörelse med den optiken med autofokus på.

ahha bra att jag fick reda på det. inte läst så mycket om den gluggen stirra mig lite blind på priset och f/1.4 ;D

Jag använder det objektivet till produkt- och porträttbilder. Det är gluggen riktigt bra på och jag kan rekommendera den!

Sven-Erik Nordenhed skrev:
Betr 50mm , D80 har ju fokusmotor i kameran.
Jag har 50mm 1,8 och den är väldigt snabb!

Jag har en D80 också, och vet inte vilka referenser du har. Har svårt att tänka mig att 1,8 gluggen skulle vara märkvärt snabbare än 1,4an.

Men det är stoooor skillnad mellan min 50mm och, tja vilken annan vettig glugg som helst som har af-s och inbyggd fokusmotor, tex 70 - 300 VR.

Jag har inte påstått att den är snabbare än 1,4, jag
menar att det inte är så extremt långsam AF som nån påstod.

minimunk skrev:
50mm f/1.4 har ingen inbyggd fokusmotor, vilket gör att autofokusen med det objektivet blir extremt långsamt!

Du kommer aldrig kunna fota människor eller bilar i rörelse med den optiken med autofokus på.

Säker? Funkar bra för mig iaf..fullt tillfredställande hastighet.

efter mycket velande så vart det en d80 och AF-S DX 18-135 f/3.5-5.6G då det nog kommer funka som ett allround objektiv och sen ett Sigma AF 18-50mm f/2.8 EX DC

Tror nog det kan blir bra

D80 fråga

Hakar på tråden då även jag står i startgroparna på att köpa en D80. Tänkte satsa på 18-200 VR -objektivet.
Min fråga är denna: Då jag hittat bra pris på ett paket i tyskland (ca 2000kr besparing) så undrar jag helt enkelt om de svenska menyerna finns inlagda där eller om man måste göra en mjukvaruuppgradering för att få in dessa ?

Tack för Er hjälp.

Christer

ANNONS
Götaplatsens Foto