Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon J1

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en Nikon J1, det som bekymrar mig är att videoinspelningar blir hackiga när jag tittar på dessa via Nikon View NX2. Spelar ingen roll hur filmläget är inställt på kameran eller om VR är på eller av. Har inte upplevt detta med Nikon P7000 eller Nikon S8000 filmer. Någon som vet bot på detta?

Jag har en Nikon J1, det som bekymrar mig är att videoinspelningar blir hackiga när jag tittar på dessa via Nikon View NX2. Spelar ingen roll hur filmläget är inställt på kameran eller om VR är på eller av. Har inte upplevt detta med Nikon P7000 eller Nikon S8000 filmer. Någon som vet bot på detta?

Blir dom hackiga även när du tittar i kameran?
Annars kan det väl vara den höga upplösningen som gör att datorn inte orkar med riktigt?

Jag har sökt lite på problemet och det verkar vara fler som upplever filmer ifrån J1 hackiga i Nikon View NX2. Jag får filmerna bra i VLC när jag gjorde denna ändring:

So if your computer is struggling when decoding 1080p samples from H264 using VLC, do the following.
• Open Tools > preferences
• Tick “All” under “Show settings in the lower right corner
• Expand "Input/Codec"
• Go to "other codecs" subcategory
• Select "FFmpeg"
• Select “All” under "skip the loop filter for H.264 decoding"
• Restart VLC

Vet inte om det går att ändra/modifiera codec i Nikon View NX på liknande sätt.

ANNONS
Götaplatsens Foto