Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon NX2+ Lightroom2
- Trådstartare trebh
- Start datum
Mankan G
Aktiv medlem
Är det någon som använder NX2 tillsammans med Lightroom2,istället för Lightroom + photoshop?? isåfall, lirar dem bra ihop? vore väldigt tacksam om ni beskrev arbetsflödet
Jag gör det.
Använder LR till det mesta. NX för "svåra" bilder. Mitt flöde innebär att jag sköter all arkivering, taggning etc i LR. När jag springer på en "svår bild" och vill öppna den i NX så väljer jag "show file in Explorer" (ctrl+R). Dubbelklickar sedan på filen i fönstret som öppnas och bilden öppnas i NX. Funkar kalas så länge som det är en enda bild. Funkar sämre om det är fler bilder. Eller rättare sagt så funkar inte alls om det är flera bilder.
Problemet med mitt arbetssätt är att det är lite knöligt att få in den "nya" bilden i LR igen. LR har ju annars en emminent funktion där du kan öppna bilden inifrån LR till ett annat program, tex PS eller NX, och sedan få tillbaka den igen när du är klar med din editering. Problemet är bara att det inte går att göra så om du vill behålla bilden i råformatet när du öppnar den i NX. Du kan endast exportera bilden som jpg eller tiff.
För mig så innebär det inga problem. Jag vill ytterst sällan ha in bilden i LR igen. Jag kanske även skall förklara vad jag menar med svåra bilder. Oftast betyder det högisobilder men även andra som jag av någon anledning inte blir nöjd med LRs resultat. Av någon anledning så föredrar jag oftast sättet NX renderar färgerna före LRs resultat....