** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Nikon presskonferens?

Produkter
(logga in för att koppla)

r2d2

Aktiv medlem
Ryktas på stan att de ska ha presskonferens den 24/8 men detta dementeras av Glenn (japanfotos nikon snubbe)!

Någon som vet vad som gäller.. eller ska jag verkligen lita på Glenn?
 
Ryktas på stan att de ska ha presskonferens den 24/8 men detta dementeras av Glenn (japanfotos nikon snubbe)!

Någon som vet vad som gäller.. eller ska jag verkligen lita på Glenn?

Har också hört det ryktet, men det är ju ändå väldigt märkligt.
Alltså, presskonferens håller man väl just för att berätta och visa något så publikt som möjligt och då är det ju rent idiotiskt att hemlighålla det.

Så om det endast en dag innan händelsen florerar obekräftade rykten om en presskonferens så kan man nog vara rätt säker på att det bara är bull. Eller?


/Mats

(P.S. Sony har däremot presskonferens iom lanseringen av ett antal nya kameror, objektiv mm. just den 24/8. Kan följas här bl.a. kl. 07.00 svensk tid. D.S.)
 
Sony kanske har köpt upp Nikon...
Hehe, nej det har dom inte.

Fast Sony var på väg att köpa Nikon en gång - var det inte runt 2004-2005? Men de bestämde sig för att inte göra detta (skälen för att de backade går att läsa om på Sony Insider) och köpte som bekant sedan Minolta istället. Vilket visade sig vara mycket lyckosamt (ganska ovanligt faktiskt - de flesta uppköp eller sammanslagningar har visat sig vara olönsamma).
 
Sony kanske har köpt upp Nikon...
Ja du har helt rätt, när dom köpte ericsson så bytte ju företaget namn till sony ericsson, så kamerorna kommer heta sonik. Kan kanske vara ett sätt att marknadsföra kamerorna som jättesnabba då tankarna går till segas maskot sonic? Hmmm....
 
Ja du har helt rätt, när dom köpte ericsson så bytte ju företaget namn till sony ericsson, så kamerorna kommer heta sonik.
---
Hehe, fast jag förstår faktiskt inte alls din logik. Enligt den skulle ju kamerorna i så fall ha kommit att heta Sony Nikon, helt enkelt. Eller hur? :)
 
Detta är väl ett rätt stort antiklimax för de som idag förväntade sig ersättare för D3s, D300s och/eller D700 :-D

// Daniel
 
Varför ens ha en presskonferens om kompakter? Det är ju som om Ikea hade haft en presskonferens varje gång de släppte en ny gardin :-(
 
Detta är väl ett rätt stort antiklimax för de som idag förväntade sig ersättare för D3s, D300s och/eller D700 :-D

// Daniel

Nja "rätt stort" vet jag inte, JÄTTE stort antiklimax..... Mitt intresse för SONY växte sig starkare dag för dag. Nu växer det minut för minut...... Snikon...... :)
 
ANNONS