Annons

Nikon Solutions Expo

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag var där med min D40 hängandes i väskan. Även om det var en proffsmässa så kände jag att jag fick ut något.

Jämför med en bilmässa, även fast man inte har körkort samt är student så är det ändå skoj att klämma på Jaguarerna och Ferrarisarna. Och även på en bilmässa har jag med mig kameran! :)

Nikons nya macro blev jag helt frälst av! Så när det kommer i butik är det bara att ta bussen ner till lämplig handlare. Prövade det även på min D40 och det blev ett riktigt smidigt paket.

Frågade även om primes med AF-S, främst 50:an. Och Nikon kommer som känt fokusera på objektiv i år, men Nikonsnubben kunde inte säga när det kom. Om det inte kommer i år så kommer det nästa år. Vilket inte är mer en än svag lampa av hopp för oss med D40(x) och D60 som vill leka med ljusstarka fasta objektiv.

Senast ändrad:
Mässan var väl helt OK, men blev lite sur att jag inte hade 10 papp över just då, då ScandinavianPhoto hade ett mässerbjudande på en 26" NEC Spectraview för 9950:- :( Men nu vet jag vilken skärm jag vill ha i allafall :)

Nä... jag hade inte min D300 hängandes runt halsen, men min Ricoh GRD låg dold i jackfickan :)

/kent

MarcusHolmberg skrev:
Jag gissar på att de flesta unga inte vågar kalla sig för proffs. Och mässan/expot var ju utannonserat som en mässa för proffs.

ehh, jag fick en D40 i slutet på förra året, därav att jag fick en inbjudan till detta Expo.
Så, jag tycker nog att säga att mässan var för proffs är fel.
Ser att även Fredik hadde en likadan.
Jag gick dit mestadels för seminarumenas skull. Men det var skoj att se det andra på mässan ochså.

Hmmm. Kanske skall erkänna att även jag hade med mig kameran :) Dock låg den nerpackad i ryggäcken. Min ursäkt är att jag åkte direkt till ett fotojobb efteråt......

ANNONS
Götaplatsens Foto