Annons

Nikon Speedlight SB-600

Produkter
(logga in för att koppla)

mullen

Ny medlem
är de någon som vet om man kan ta sekvenstagning med en Nikon Speedlight SB-600 på en nikon d70?

Ja det kan man..
Men efter 4-5 bilder så hänger inte blixten med på varje "skott". Detta vid hög uteffekt. Vid lägre effekt har jag för mig att den klarar fler bilder.

Dock kan man inte ta stroboskopbilder, då måste man ha en sb-800.

mvh
ErikG

Alltså om du vill ta ett fotografi som beskriver en rörelse på samma bild.. tänk någon som svingar en golfklubba och du på samma bild ser hela slaget steg för steg inklusive en massa bollar som flyger iväg.. ungefär som dubbelexponering många gånger om... Du har säkert sett någon liknande bild någon gång.. lattjo, men kanske inte något man gör varje dag :D

/E

okej, jag förstår men vad exakt är det som hindrar en från att ta sådana bilder med en sb600? Hinner den inte med eller hur går det till när man plåtar strobo-bilder? Låter som något jag skulle vilja exprimentera med iafl.

// Jacob

WOW !

ErikGustavsson skrev:
Alltså om du vill ta ett fotografi som beskriver en rörelse på samma bild.. tänk någon som svingar en golfklubba och du på samma bild ser hela slaget steg för steg inklusive en massa bollar som flyger iväg.. ungefär som dubbelexponering många gånger om... Du har säkert sett någon liknande bild någon gång.. lattjo, men kanske inte något man gör varje dag :D

/E

WOW! Hur tar man sådana bilder med en SB-800 ?

Alttså... hur ställer du in saker och ting ?

ANNONS
Götaplatsens Foto