Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Nikons raw-format .NEF, hur funkar det..?

Produkter
(logga in för att koppla)

joelle

Medlem
Har lånat en Nikon D70 av en kollega, som tyvärr har gömt instruktionsboken... *suck*

Nu har jag tagit raw-bilder, men de var tydligen inte av ett format som PS kan läsa..! *dubbelsuck*

Hjälp!!!

Hur 17 gör man? Finns det något nikon-program som min kollega kan ha gömt? Eller vad?

...eller är jag bara dum? :)

/förstagångsanvändaren

Kör du Photoshop CS så behöver du en gratis uppdaterin från Adobe för cameraraw-delen.

Thänx! :)

Japp, jag har CS. Då får jag försöka få min fantastiska arbetsgivare att acceptera en uppgradering från Adobe då... Och det kommer nog att gå fort, är säkert klart vilket år som helst!

Mvh,
Helena

Hade samma problem själv. Först gick filerna ej att läsa i CS, installerade då det medföljande programmet som Nikon skickade med, sen gick funkade allt i CS.

Tack alla vänliga själar!
Ska kolla både Nikons skiva och med Adobe... tyckte dock det var lite rörigt på deras sida, vilken kamera som hörde vart var inte glasklart. För mig alltså.
Tack igen!
/Helena

ANNONS
Götaplatsens Foto